54
دو شنبه 25 شهریور 1398
شماره 7760
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی در مدارس اصفهان

مدرسه
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تأکید کرد: استفاده از کتاب‌های کمک درسی و آموزشی در مدارس همچون سال‌های قبل ممنوع است.
اخبار ویژه
شهردار آران‌وبیدگل با اشاره به لزوم توسعه گردشگری در این شهرستان گفت: شهرداری در قالب شرکت سرمایه‌گذاری، به حوزه گردشگری کویری ورود می‌کند.
استاندار اصفهان گفت: امروزه با عرضه روش‌های نوین بازاریابی و فروش محصولات در جهان، روش‌های سنتی دیگر جوابگوی نیازها نیست و صنایع استان از جمله فولاد مبارکه هم باید با همین ابزارهای نوین، بازارهای جدیدی برای خود تعریف کنند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های موثر از آبان امسال آغاز خواهد شد، بنابراین تا آن زمان باید از منابع آبی در تمامی بخش‌ها و حوضه زاینده‌رود هوشمندانه و عقلانی محافظت کنیم.
سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این‌که سلامت ساکنان بافت تاریخی یزد در خطر است، گفت: فاضلاب بافت تاریخی شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد.
مدیر بخش زلزله و رانش زمین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: 3 منطقه جنوب، جنوب‌غرب تهران و شهر اصفهان در وضعیتی بحرانی از نظر خطر فرونشست زمین و تاثیر آن بر زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و تاسیسات شهری قرار دارند.
براساس گزارش‌های واصله از دستگاه‌های متولی ساخت‌و‌ساز در استان، یزد در زمینه تخلفات ساخت‌و‌ساز در کشور صدرنشین است و این نشان از ناایمن بودن ساخت‌و‌سازها و بدون پروانه بودن ساختمان‌ها دارد.

بازی با مرگ

فعالیت همه مکان‌های تفریحی اعم از شهربازی، زمین‌بازی، پارک‌های بازی و... بدون تأییدیه ایمنی استاندارد ممنوع است
گزارش
با وجود آن‌که استانداردسازی شهربازی‌ها از درخواست‌های همیشگی مردم و وعده‌های دائمی مسئولان بوده است، اما اخیراً در یکی از شهربازی‌های اصفهان اتفاقی افتاد که حاکی از نبود استانداردهای لازم در تعدادی از وسایل بازی این شهر است.
104 مدرسه‌ای که باید تخریب شوند

104 مدرسه‌ای که باید تخریب شوند

600 مدرسه از مدارس چهارمحال و بختیاری نیز نیازمند مقاوم‌سازی است
سال‌هاست بحث مدارس فرسوده در کشور و البته چهارمحال ‌و ‌بختیاری به معضلی تبدیل شده است که گویا پایانی برای آن وجود ندارد.
15 روستای یزد  صاحب برنامه توسعه اقتصادی شدند

15 روستای یزد  صاحب برنامه توسعه اقتصادی شدند

برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۱۵ روستای استان یزد در شهرستان‌های اشکذر، بافق و بهاباد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان تصویب شد.

اصفهان، جزو 5  استان اول در سوانح جاده‌ای

در استان اصفهان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: این منطقه در شمار پنج استان اول کشور از نظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.
PDF دوشنبه 25 شهریور 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
آتش‌سوزی جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم از توابع استان یزد با تلاش نیروهای آتش‌نشانی مهار شد اما 2 هزار متر مربع از این جنگل در آتش سوخت.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از کاهش 10 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: آزاد شدن صادرات سیب زمینی تاکنون بر قیمت آن در یزد تاثیری نداشته است.
نماینده اصفهان در مجلس گفت: استان اصفهان در ثبت میراث ناملموس دارای رتبه نخست کشور است.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهرداری روند احداث مسیر کوهپیمایی و جاده سلامت در مرکز چهارمحال و بختیاری را تسریع کند.