۲۵
یکشنبه 8 بهمن 1396
شماره 7308
سلامت
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۳
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مجلس اراده خود را برای توجه به پیشگیری از سرطان نشان دهد ‌

نمی‌توان گفت سونامی شیوع سرطان در دنیا ازجمله در ایران وجود دارد، اما این موضوع به معنی آن نیست که در آینده با این مشکل روبه‌رو نمی‌شویم، بلکه باید از الان هوشیار باشیم.
ویژه
در سال ٩٣ تعداد موارد جدید سرطان در هر ١٠٠ هزار نفر ١٥٤ نفر بوده است.
نتایج آزمایش‌های تازه نشان داده است که رژیم‌های غذایی حاوی کلسترول بالا سرعت رشد تومورهای سرطانی را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهند.

پرداخت 2 هزار میلیارد تومان از مطالبات صنعت دارو

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت : ۴۲ هزار مرکز دولتی و غیردولتی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران، مطالبات خود را دریافت می‌کنند
داروخانه‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های تأثیرگذار درنظام سلامت و به‌عبارتی آخرین حلقه ارائه خدمات درمانی به بیماران همواره مورد توجه قرار می‌گیرند؛ چرا که حمایت از اقتصاد داروخانه‌ها در حقیقت حمایت از بخش مهمی از چرخه درمان است.
60درصد ظرفیت آزمون‌ها به سهمیه‌ای‌ها تعلق دارد

60درصد ظرفیت آزمون‌ها به سهمیه‌ای‌ها تعلق دارد

تصمیم‌گیری در رابطه با این سهمیه بر عهده مجلس است و وزارت بهداشت مجری این تصمیم است.
طرح استانی‌شدن بودجه سلامت قابل اجرا نیست
طرح استانی‌شدن بودجه سلامت قابل اجرا نیست
عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اجرای طرح استانی‌شدن بودجه حوزه سلامت در فرصت باقیمانده را به‌دلیل عدم‌برآورد درآمد و نبود زیرساخت‌های لازم در هر کدام از استان‌ها، غیرممکن دانست.
معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: روزانه به‌طور متوسط ۷ هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می‌شود که از این میان ۱۰۰۰ تماس آن مزاحم تلفنی هستند.
PDF سلامت
کوتاه سلامت
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد که مصرف تریاک، قلیان، بهداشت پایین دهان و نوشیدن چای داغ جزو عوامل خطر اختصاصی ایران در زمینه ابتلا به سرطان هستند.