22
چهار شنبه 1 آبان 1398
شماره 7791
جامعه
23023618
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از‌هم‌گسیختگی عاطفی در خانواده‌ها

یادداشت
یکی از مهم‌ترین آسیب‌های جامعه‌ معاصر از‌هم‌گسستن و به سردی گراییدن روابط مثبت و عاطفی خانواده به‌خصوص بین همسران است؛ روابطی که با گذشت زمان منجر به متفاوت‌شدن خواسته‌ها، نگرش‌ها و نیازهای زن و مرد و به تبع آن دور‌شدن آنها از هم شده است.
گزارش
وزیر آموزش و پرورش از رایزنی با وزیر بهداشت برای غربالگری و شناسایی کودکان اوتیسم در سنین کودکی خبر داد.

سوگ زراعت در پایتخت

روستاییان اطراف تهران درباره کم‌آبی و نگرانی هایشان نسبت به از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و ترک روستاها می‌گویند
گزارش
در گوشه گوشه زمینی که در سال‌های دور کشاورزی روی آن بسیار کمرنگ شده؛ تل‌های کوچک و بزرگ آشغال به چشم می‌خورد؛ زمینی که روزگاری مزرعه پرمحصول ذرت و گندم بود حالا به کوهی از زباله بدل شده و روی بخش‌هایی از آن انبوهی از مگس و پشه را می‌توان دید که دسته‌ای، پرواز می‌کنند.
درخواست ۵۰۰روستا برای شهرشدن

درخواست ۵۰۰روستا برای شهرشدن

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از درخواست ۵۰۰روستاشهر برای تغییر وضعیت به شهر خبر داد و گفت: در بخش اشتغال روستاییان که یکی از طرح‌های بسیار خوب و مترقی دولت بود، بیش از ۴۰درصد از مجریان طرح اشتغال در مناطق روستایی زنان هستند و این نخستین‌بار است که با چنین آماری مواجه هستیم.
آشپزخانه دانشگاه‌ها صنعتی می‌شوند
رئیس سازمان امور دانشجویان از صنعتی شدن آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها تا پایان سال۹۹ خبر داد و گفت: امیدواریم با ارتقای کیفی و بهداشتی آشپزخانه‌ها شاهد تکرار نمونه‌هایی مانند علم و صنعت نشویم.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
قائم‌مقام وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: «تعداد کل دانش‌آموزان ثبت‌نام شده تا تاریخ 28مهر1398 برای سال تحصیلی 1399-1398، 502هزار و 831دانش‌آموز است که 263هزار و 221نفر از آنها پسر و 239هزار و 610نفر دختر هستند.