4
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
جامعه
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فتح خرمشهر و مقاومت مردم قهرمان دزفول

یادداشت
وقتی خرمشهر در چهارم آبان‌ماه1359، پس از 35روز پایداری و مقاومت، به اشغال دشمن درآمد، کمتر کسی باور می‌کرد که پس از 578 روز 19ماه اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگردد، اما فرزندان ایران‌زمین با طراحی عملیات بیت‌المقدس، پس از 24روز رزم بی‌امان در محورهای غرب اهواز و جنوب سوسنگرد و سراسر منطقه غرب کارون، توانستند در ساعت2 بعدازظهر روز سوم خرداد1361، خرمشهر را که خونین‌شهر نام گرفته بود به‌طور کامل آزاد کنند و پرچم پرافتخار ‌الله‌اکبر را بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آورند.
ویژه
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال ۹۶ تعداد ۲۳۰ هزار و ۴۷ نفر اقدام به تغییر نام‌خانوادگی‌شان کرده‌اند که از این میان ۴۷ مورد به تأیید نرسیده‌ است.
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است اجرای طرح پزشک خانواده کار بزرگی بوده و همت بزرگی را می‌طلبد.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز می‌گوید به‌طور کلی فقر که موجب تنگدستی و وقوع جرم می‌شود، مهم‌ترین چالش خانواده زندانیان است.

دلالان دارو از ناصرخسرو به سطح شهر رسیدند

سخنگوی سازمان غذا و دارو به همشهری گفت: مقامات انتظامی و قضایی باید با دلالان دارو برخورد کنند
گزارش
تا همین چند وقت پیش پاتوقشان در کوچه پس‌کوچه‌های ناصر خسرو بود و گاهی مقابل داروخانه‌های تخصصی چون13آبان، 12فروردین و هلال احمر هم پیدایشان می‌شد اما حالا مقابل همه داروخانه‌های شهر حتی غیرتخصصی‌ها هم پرسه می‌زنند و صدای دارو دارو گفتن‌هایشان از همه‌جا به گوش می‌رسد.
دانشگاه‌ها استاد تمام‌ها را حفظ می‌کنند

دانشگاه‌ها استاد تمام‌ها را حفظ می‌کنند

درحالی‌که در روزهای گذشته خبرهایی از اخراج برخی استادان دانشگاه‌ها ازجمله صادق زیبا کلام منتشر شده است، وزیر علوم روز گذشته با اشاره به اینکه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی، شرایط جذب یا بازنشسته شدن اساتید را اعلام کرده است، گفت: دانشگاه‌ها طبق بخشنامه‌ای که به آنها ابلاغ شده موظفند استاد تمام‌ها را حفظ کنند.
تراکم هزار نفر در یک زندان 200نفری
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید میزان سرانه‌ای که برای هر زندانی درنظر گرفته شده، شاید یک دهم هزینه‌های آنها را هم دربرنمی‌گیرد. یحیی کمالی‌پور درگفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه طبق موارد پیش‌بینی شده در قانون سرانه درنظرگرفته شده برای هر زندانی با هیچ معیاری سازوگار نیست، گفت: میزان سرانه‌ای که برای هرزندانی درنظرگرفته شده است، شاید یک دهم هزینه‌های زندگی را دربرنمی گیرد؛ بنابراین این مسئله‌ای است که زندان‌ها را با چالش روبه‌رو کرده است.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
رئیس کمیته امداد امام خمینیره با بیان اینکه امسال ۷۰۰ هزار خانوار جدید وارد چرخه حمایتی می‌شوند، گفت: براساس تفاهمنامه کمیته امداد با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام ره 10هزار واحد مسکونی برای خانوارهای روستایی ساخته خواهد شد.
رئیس اداره اورژانس هوایی کشور با اشاره به خرید ۶ بالگرد جدید برای اورژانس هوایی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی در کشور منتقل شده‌اند.