4
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
شماره 7388
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

140 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

معاون خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال۹۷ باید ۱۴۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شود، گفت: برنامه راهبردی و عملیاتی جدید کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان از ابتدای تیرماه به‌طور سرا‌سری اجرا می‌شود.
ویژه
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس حذف واژه طلاق را از شناسنامه زنان مطلقه مستلزم موافقت قوه قضاییه دانست.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت که سال 93از سوی مقام معظم رهبری به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است، گفت: در چارچوب سیاست‌های کلی جمعیت که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، برنامه‌ریزی‌های جامعی صورت گرفته است.
گزارش همشهری از خانواده‌هایی که با اهدای اعضای عزیز جان باخته‌شان به دیگران زندگی دوباره می‌دهند

وداع با مرگ،‌ لبخند به‌زندگی

صدای گاه و بیگاه بوق دستگاه تنفس مصنوعی سکوت اتاق را می‌شکند. مانیتورها آخرین وضعیت علائم حیاتی بیمارانی را که ردیف به ردیف کنار هم جای گرفته‌اند و چشمانشان با برچسب‌های سفید پوشانده شده نشان می‌دهد.
آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی با تغییراتی باقی ماند

آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی با تغییراتی باقی ماند

بعد از انتظار طولانی چندماهه و بلاتکلیفی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی برای شنیدن پاسخ به این سؤال که آیا امسال آزمون استعدادهای درخشان در پایه هفتم برگزاری می‌شود یا خیر؟ رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد دانش‌آموختگان پایه ششم ابتدایی صورت می‌گیرد.
وجود 2هزار عنوان مجرمانه؛ چالش اساسی کشور
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از قرار گرفتن بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در دستور کار کمیسیون متبوعش خبر داد.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر سن مصرف مواد دخانی و قلیان به‌خصوص در زنان بسیار پایین آمده است، گفت: بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش‌های پیش از تولد نوزاد برای دارندگان بیمه سلامت ایران دارای بیماری خاص رایگان انجام می‌شود.