4
یکشنبه 6 آبان 1397
شماره 7515
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک سر و هزار سودا

چهره روز
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی هنوز درگیر راضی کردن صادرکنندگان برای فروش ارزهای صادراتی بود که موج افزایش نرخ دلار تا محدود 14هزار تومان به راه افتاد.
ویژه
مهربانی پاییز، امسال بیشتر به چشم می‌آید و آمارهای وزارت نیرو از میران بارندگی نیز آن را تأیید می‌کند.
بانک مرکزی می‌گوید: با کاهش نسبی التهابات در بازار ارز، نرخ تورم ماهانه که در نیمه نخست امسال روندی صعودی را تجربه کرده بود، در نخستین‌ماه فصل پاییز روندی کاهشی داشته است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کمیسیون برای استفاده از نظرات کارشناسان، طراحی مکانیسم جلوگیری از قاچاق سوخت را به کمیته‌ای ارجاع داده است و ظرف ۲ هفته آینده، سناریویی نهایی شده در این کمیته برای تصویب به مجمع کمیسیون می‌آید.

رونمایی از تونل ضد‌تحریم؛ هفته آینده

رئیس‌کل بانک مرکزی: جزئیات کانال ضد‌تحریم، هفته آینده در جریان یک نشست در شهر بروکسل بلژیک، مقر اتحادیه اروپا، نهایی خواهد شد
بانک
ایران و اتحادیه اروپا برای رونمایی از یک تونل مالی ویژه‌، با هدف خنثی‌سازی اثر تحریم‌های آمریکا و هموار شدن راه تجارت بین کشورمان با جهان آماده می‌شوند.
بانک آرین افغانستان؛ واسطه بازگشت ارز

بانک آرین افغانستان؛ واسطه بازگشت ارز

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان از انجام مذاکراتی با بانک آرین افغانستان خبر داد تا امور مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به این کشور انجام شود و ارز به ایران بازگردد.
تولید فولاد خام ایران 20درصد رشد کرد
تولید فولاد خام ایران 20درصد رشد کرد
انجمن فولاد جهانی اعلام کرد: ایران از ابتدای ژانویه 2018میلادی تا پایان سپتامبر، ۱۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 20درصد رشد نشان می‌دهد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مناقشه تعیین قیمت‌های رسمی جدید و تغییرنیافتن شرایط عرضه موجب افزایش یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی در حاشیه بازار شد.
حسین عبده تبریزی، دبیرکل اسبق بورس تهران و عضو شورای بورس با اشاره به عرضه نفت‌خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی از دولت و شرکت ملی نفت خواست از سپردن محموله‌های نفتی به‌صورت نسیه یا همراه با ریسک به‌شدت اجتناب کنند.