15
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
شماره 7386
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چه‌کسی نخست‌وزیر آینده عراق را انتخاب می‌کند؟

جهان نما
با گذشت زمان به‌تدریج پازل انتخابات پارلمانی عراق کامل می‌شود؛ انتخاباتی که در سایه پیروزی جریان مقتدی صدر، تعداد قابل توجهی از تحلیلگران و رسانه‌ها را شگفت‌زده کرد.
ویژه
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام ارتش این کشور در کشتار بی‌رحمانه فلسطینی‌ها در مرز غزه دفاع کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، در چند روز گذشته، 60فلسطینی بر اثر تیراندازی و سرکوب مردم توسط ارتش رژیم اسرائیل شهید شدند.
درگیری‌ میان نیروهای طالبان و نیروهای دولتی افغانستان که از بامداد روز سه‌شنبه در شهر فراه در نزدیکی مرز ایران آغاز شده بود، ظهر دیروز با دفع حمله گروه طالبان به پایان رسید.
آسیا
وقتی انور ابراهیم در انتهای دهه90 با چشمی کبود وارد دادگاه شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند وعده‌های او برای اصلاحات، با پرونده‌های سنگینی که برایش ساخته‌اند، همراه با خودش به قعر تاریخ مالزی خواهد رفت و به فراموشی سپرده می‌شود.

تَرَک در توافق صلح کره

یک ماه مانده به دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ تهدید به ترک مذاکرات کرد
گزارش
هنوز جهان از شوک دیدار تاریخی سران 2کره خارج نشده، نخستین نشانه‌های ترک برداشتن توافق‌های صورت‌گرفته میان پیونگ‌یانگ و سئول از یک سو و پیونگ‌یانگ و واشنگتن از سوی دیگر عیان شده است.
مصادره کارخانه آمریکایی توسط دولت ونزوئلا

مصادره کارخانه آمریکایی توسط دولت ونزوئلا

مقامات ونزوئلایی یک کارخانه متعلق به یک شرکت آمریکایی گلوکز را در خاک این کشور توقیف کردند و به کارگران آن تحویل دادند. به گزارش بی‌بی‌سی، این کار بعد از آن صورت گرفت که این شرکت اعلام کرد می‌خواهد به‌خاطر شرایط بد اقتصادی، فعالیت خود را در ونزوئلا قطع کند.
حمله به پاسگاه پلیس با شمشیر سامورایی
حمله به پاسگاه پلیس با شمشیر سامورایی
4مرد با شمشیرهای سامورایی به یک پاسگاه پلیس در جزیره سوماترا در اندونزی حمله کردند و یک افسر پلیس را کشتند.
PDF جهان
کوتاه جهان
صفحه یک روزنامه های جهان