13
یکشنبه 27 اسفند 1396
شماره 7348
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اقلیم‌های خودپالا و دیوار کج توسعه

یادداشت
همه بحران‌هایی که می‌تواند در سرزمین‌های مختلف و کشورهای گوناگون وجود داشته باشد، در ایران یکجا دیده‌ می‌‌شود. «آنچه خوبان همه دارند گویا ایران یکجا دارد».
ویژه
در پایان هر سال با نزدیک‌شدن به بهار، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل‌توجهی می‌یابد. رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ارائه تسهیلات مناسب حمل‌ونقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها، جهت افزایش سهولت تردد شهروندان تهرانی بوده که از اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان این‌که این مرکز به ۳۴ هزار نفر از اعضای خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان خدمت‌رسانی می‌کند،‌ گفت: این خدمات به 2 هزار خانواده شهید و 4 هزار خانواده جانباز و بیش از 500 نفر آزاده ارائه می‌شود.
گفت‌وگو
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران است که هر دوشنبه، آخرین مواضع ایران را در رابطه با تحولات مختلف حوزه سیاست خارجی اعلام می‌کند.
نگاهی به نیاز شهرهای بزرگ به استفاده از ظرفیت‌های طبیعت در نوروز

شکوفه و چمن، آهن و سیمان

نوروز
«رویش»، اصلی‌ترین کلیدواژه بهار است؛ چه در روستا و چه در دل کلانشهر‌هایی با آسمانخراش‌های بلند. بنابراین هفت‌سین و سفر و دید‌وبازدید، هرقدر که هیجان‌انگیز باشند، همگی تابعی از رویش جوانه‌ای کوچک بر سر شاخه نازک یک درخت هستند.
حمل‌ و نقل
هر سال با آغاز سال نو، فصلی دیگر از خدمت‌رسانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی آغاز می‌شود...
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
اینجا خبری از بوی عید، لباس نو، خرید نوروز، بازار شب عید و خانه‌تکانی نیست.
فرهنگ موسیقی بوشهر حکایتی است پر رمز و راز از زندگی ساحل‌نشینان بوشهر که از دیرباز و در طول حیات این بندر جزو جدایی‌ناپذیر آن بوده و ساحل‌نشینان همواره در طول زندگی خود با آن همنوایی کرده و با جان و دل خود پرورشش داده‌اند.
امروزه در شهرهای توسعه‌یافته دنیا برای ساخت پروژه‌های شهری، به زوایای مختلفی توجه می‌شود؛ مثلا مهندسان توجه می‌کنند که احداث یک ‌پل چقدر می‌تواند رفت‌وآمد و ارتباطات بین دو محله هم‌جوار را تحت‌تأثیر قرار دهد.