15
شنبه 10 خرداد 1399
شماره 7952
سبک زندگی
23023622
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهم دوچرخه از تغییر سبک زندگى شهرنشینان

مزایای استفاده از دوچرخه‌ به‌عنوان یک سیستم حمل‌ونقل موضوعی است که هم‌اکنون همه مدیران و سیاستگذاران شهری را به چالش کشانده است. یافتن راهکارهایی که با کمک آنها بتوان بیشترین استقبال و رضایت‌مندی شهروندان را از این طرح به‌دست آورد و دوچرخه را به‌عنوان بخشی از سبک زندگی شهروندی معرفی کند، ضروری است.ا
ویژه
قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و پیشنهادهای شما بی‌واسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود و البته هنوز هم هست اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدم‌هایمان را هر روز محکم‌تر کنیم و بعد پنجره‌ای بزرگ‌تر را به روی شما بگشاییم.
اگرچه ویروس کرونا زندگی بسیاری از افراد در سراسر جهان را دگرگون و حال انسان‌ها را بد کرد، اما توانست جانی دوباره به طبیعت بدهد. چند ماهی است که زمین به‌راحتی نفس می‌کشد و خبری از آلودگی هوا، صدا و محیط‌زیست نیست.
چند روایت از روزهای سخت رفتگران در زمانه کرونا

پیکارگران کوچه‌های آلوده

رفتگران می‌گویند روزانه دست‎کم هزار ماسک و دستکش را از خیابان‌های شهر جمع‌آوری می‌کنند
زندگی‌شان سخت‌ می‌گذرد. می‌گویند علاقه هیچ تأثیری در شغلی که انتخاب کرده‌اند نداشته است؛ آنها کسانی هستند که با کمترین حقوق ساعت‌های زیادی کار می‌کنند؛ مهاجرانی که از شهر یا کشوری دیگر به تهران آمده‌اند تا بتوانند فقط شغلی برای گذراندن زندگی‌شان داشته باشند.