20
شنبه 7 مهر 1397
شماره 7490
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با پیشرفت فناوری‌های جدید احتمالا مسافران خواهند توانست تا چند وقت دیگر بدون همراه داشتن مدارک شناسایی مرسوم ازجمله پاسپورت به سفر بروند و سوار هواپیما شوند.
مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرده که از آبان‌ماه پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک را به پایان می‌رساند. چندی پیش بود که مایکروسافت به‌خاطر اعتراض‌های گسترده کاربران پایان پشتیبانی از اسکایپ۷ که به کلاسیک مشهور شده را به تعویق انداخت.
شرکت‌های مختلفی در جهان به‌دنبال ساخت خودروی پرنده هستند ولی برای نخستین‌بار در جهان قرار است یک شرکت‌ ماه آینده پیش‌فروش چنین محصولی را آغاز کند. این مسئله به‌معنای تبدیل‌شدن عملی یکی از سوژه‌های همیشگی فیلم‌های علمی-تخیلی به واقعیت است.
سازمان ملی فضایی آمریکا اخیرا نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد، کره زمین در طول 100 سال گذشته، هر سال 10سانتی‌متر از محور اصلی خود جابه‌جا شده است.

بسته دولت برای حمایت از استارتاپ‌ها

سازمان فناوری اطلاعات هفته آینده از طرح «نوآفرین»‌ رونمایی می‌کند که قرار است مشکلات قانونی را از پیش‌روی استارتاپ‌های ایرانی بردارد
استارتاپ
تحریم‌های خارجی و دردسرهای داخلی مدت‌هاست دغدغه جدی استارتاپ‌های ایرانی هستند. قطع دسترسی به بسیاری از سرویس‌های جهانی آنلاین از طرف شرکت‌های خارجی بخشی از این دردسر هستند اما در داخل نیز دشواری‌های قانونی در حوزه‌هایی مثل بیمه، فیلترینگ، شرایط نامطمئن شتاب‌دهنده‌ها و کمبود فضای کاری اشتراکی راه پیشرفت استارتاپ‌ها را دشوار و پر دست‌انداز کرده است. قرار است در هفته آینده، بسته جدید سازمان فناوری اطلاعات کشور برای حمایت از استارتاپ‌ها منتشر شود.
خلیج‌فارس از فضا

خلیج‌فارس از فضا

ریکی آرنولد، فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در اینستاگرام خود عکس خارق‌العاده‌ای از خلیج‌فارس منتشر کرده است. این عکس از ارتفاع حدود ۴۰۰کیلومتری زمین گرفته شده است.
گشت‌و‌گذار در پارکینگ محل تولد گوگل
گشت‌و‌گذار در پارکینگ محل تولد گوگل
گوگل به مناسبت بیستمین سالگرد تولد خود یک امکان ویژه را برای کاربران درنظر گرفته ‌‌و هر کسی می‌تواند سری به پارکینگ محل تولد این غول فناوری بزند.