20
یکشنبه 21 مرداد 1397
شماره 7454
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پرتاب کاوشگر خورشیدی پارکر که قرار بود روز گذشته انجام شود، به‌دلیل مشکلات فنی به امروز صبح موکول شده است. این کاوشگر که مشهور است می‌خواهد خورشید را لمس کند قرار بود ساعت ۱۲:۰۳ به وقت تهران پرتاب شود.
شرکت اینتل حافظه SSD خط‌کش مانند خود را که دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 32ترابایتی است، معرفی کرده. ظاهر منحصر به فرد این حافظه به‌منظور بهینه‌سازی‌ کارایی آن در ذخیره‌سازی ابری است.
فناوری
خارج‌کردن سایت‌های ایرانی از دسترس کاربران از اوایل دهه 1380برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب در کشور آغاز شد. اما به مرور داستان شکل دیگری به‌خودش گرفت.

باز امشب در اوج آسمان

امشب یکی از هیجان‌انگیزترین و مشهورترین بارش‌های شهابی سال به اوج می‌رسد و آسمان شب را زیباتر از همیشه خواهد کرد
امشب بار دیگر سر به هوا شوید و دیدن آسمان را از دست ندهید. کمی از شهرهای شلوغ و آلوده فاصله بگیرید تا بتوانید یکی از زیباترین بارش‌هاش شهابی کل سال را رصد کنید.
چالش مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی

چالش مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی

درحالی‌که بخشی از دولت بر حمایت از کسب‌وکارهای نوپا تأکید داشته و راهکارهایی برای ساده شدن پرداخت مالیات و حق بیمه‌شان ارائه می‌کند،‌ در سویی دیگر داستان کاملا برعکس است و لایحه محدود کردن فعالیت‌شان در حال پیگیری است
از یک سو حمایت استارتاپ‌ها در دستور کار است و از طرف دیگر ارائه لایحه وزارت کشور به هیأت‌دولت برای محدود کردن‌شان.
امکان تبدیل ماهواره‌ها به سلاح
امکان تبدیل ماهواره‌ها به سلاح
در کنفرانس هکرهای کلاه سیاه که این روزها در آمریکا برگزار می‌شود سناریوهای عجیبی برای حملات آینده سایبری مطرح شده است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
درباره ضرر دکل‌های آنتن موبایل برای سلامتی همیشه حرف و حدیث وجود داشته است. وزیر ارتباطات هم با تأیید این نگرانی‌ها اعلام کرد: ما به هیچ عنوان نگفته‌ایم که آنتن‌های مخابراتی یا بی‌تی‌اس خطر ندارند.