20
شنبه 15 شهریور 1399
شماره 8029
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هیچ‌چیز نمی‌تواند تاریخ را از فرورفتن به دام قصه نجات دهد. تاریخ خیلی زود قصه‌ می‌شود. اصلا از همان لحظه‌ای که شروع می‌کنیم ماجرایی را تعریف کنیم یا آن را بنویسیم، فاتحه تاریخ را خوانده‌ایم. گریزی هم از آن نیست.
در این روزهای پراِدبار و دلتنگی که همراه است با چاشنی تلخ، سمج و آزاردهنده کرونا، اینترنت هم قصه پرغصه محیلانه‌ای برای خانواده‌ها دست ‌و پا کرده
1- پشتیبانی و حفظ روال عادی زندگی برای کودکان ضروری است. هنگامی‌که یک بحران پیش می‌آید، خواه یک تصادف در مسیر مدرسه باشد یا به خطر افتادن زندگی در حوادث طبیعی مانند زلزله، آنقدر وحشتناک است که همه ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
طرح روز
بیروت: پس از گذشت یک ‌ماه از حادثه انفجار بیروت، یکی از سگ‌های گروه نجات شیلی ناگهان به سمت یک ساختمان فروریخته رفت و با واق‌واق‌کردن، گروه را از زنده‌بودن یک یا چند نفر زیر آوار با‌خبر کرد.
گورشچنسکایا: زنی پس از آنکه به ‌اشتباه متوفی اعلام‌شده و در سردخانه به هوش آمده بود، کمتر از یک هفته پس از این حادثه جان باخت.

عکس روز

عکس روز
دروغ استاد دانشگاه درباره سیاهپوست‌بودن

دروغ استاد دانشگاه درباره سیاهپوست‌بودن

واشنگتن: جسیکا کروگ، استاد دانشگاه جورج واشنگتن که کارش روی آفریقا متمرکز است، گفته‌ در مورد سیاهپوست‌بودن خود دروغ گفته است.
جریمه هزار یورویی برداشتن شن
جریمه هزار یورویی برداشتن شن
ساردینیا: یک گردشگر فرانسوی پس از برداشتن 2کیلوگرم شن و ماسه از سواحل ساردینیا در ایتالیا، هزار یورو جریمه شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کتاب «دیگر اخبار نخوانید!‌» را که مانیفستی است برای زندگی شادتر، آرام‌تر و عقلانی‌تر «رولف دوبِلی» نوشته و اخیرا با ترجمه فائزه طباطبایی از سوی نشر نو منتشر شده است.
آنا برنز، اولگا توکارچوف و تایاری جونز، به‌ترتیب برندگان جایزه بوکر، نوبل ادبیات و جایزه ادبیات داستانی زنان به همراه نگار جوادی، نویسنده ایرانی- فرانسوی در میان 10 نامزد نهایی جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین 2020جای گرفته‌اند.