20
دو شنبه 6 مرداد 1399
شماره 7998
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زیستن بدون آزادی

درنگی بر «قرن دیوانه من»
نگاه
ایوان کلیما از نویسندگان معاصر چک است که در ایران بعد از فرانتس کافکا و میلان کوندرا بیشترین مخاطب را دارد و از آثار منتشرشده او می‌توان به کتاب‌هایی چون «روح پراگ»، «در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی»، «کارگل»، «نه فرشته نه قدیس» و «در میانه امنیت و ناامنی» اشاره کرد.
ویژه
چه سال سخت و نامرادی است. هرروز باید خبر از دست ‌شدن عزیزی را بشنویم و امروز باخبر شدم که استاد عزیز جناب آقای دکتر مهدی طالب استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته‌ و به دیار ابدی شتافته‌است.
پزشکان به‌طور معمول برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به‌دنبال علائم کلیدی مانند سرفه، تب و از دست رفتن بویایی هستند.
طرح روز
​​​​​​​فلوریدا: بیننده یکی از شبکه‌های خبری آمریکا پس از مشاهده برجستگی کوچکی که روی گردن مجری برنامه بود پی به سرطان او برده و به هر شکلی بود او را در جریان بیماری‌اش گذاشت.
​​​​​​​جده: ورود زائران مسلمان به مکه برای انجام مناسک حج امسال در حالی آغاز شد که به‌دلیل شرایط ویژه همه‌گیری کرونا شمار محدودی از آنها موفق به حضور در این شهر شده‌اند.

عکس روز

عکس روز
اثبات بی‌ضرر بودن ماسک در ورزش

اثبات بی‌ضرر بودن ماسک در ورزش

​​​​​​​یورکشایر: یک پزشک در انگلستان، ۳۵ کیلومتر با ماسک صورت دوید تا ثابت کند برخلاف برخی نظریه‌ها، استفاده از ماسک ازمیزان اکسیژن خون نمی‌کاهد.
نخستین مورد کرونا در کره‌شمالی
نخستین مورد کرونا در کره‌شمالی
​​​​​​​کائه‌سونگ: نخستین مورد ابتلا به کرونا در کره‌شمالی ثبت شد.
دانستنی‌ها
​​​​​​​دانشمندان یک شکاف اسرارآمیز ۱۱میلیارد ساله در تاریخ کیهان را پر کرده و بر معمایی دیگر فائق آمده‌اند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
روزهای داغ تابستان که می‌رسد دل‌سپردن به آب و رود و کوه، صفای خاصی دارد.
​​​​​​​دکتر مهدی طالب، یکی از اساتید پیشگام پیشکسوت و بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، صبح دیروز در سن ۷۵ سالگی درگذشت.
​​​​​​​«شب به خرس»، نوشته عماد رضایی‌نیک، روایتی از تغییر انسانی به‌دست می‌دهد که برای سهم خود از دوستی، پول و عشق به کلی تغییر می‌کند.