20
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
شماره 7924
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درآمدی بر گزاره‌های شعر امروزی

نقد و نظر
در تحولات سال‌های اخیر در حوزه ادبیات امروز، به‌ویژه دنیای شعر هم از وسوسه‌های نوآوری به پسانوآوری دور نبوده است و ما در این سال‌ها با صداها به باورهای فراوانی از این دست روبه‌رو بودیم و هستیم.
ویژه
سرویس‌ها و ماشین‌های حمل‌ونقل      ضدعفونی دستگیره درهای داخل و خارج خودرو        ضدعفونی دست قبل از ورود به وسیله نقلیه       به حداکثر رساندن تعداد سرویس‌ها برای حفظ فاصله ایمن به‌منظور کم‌کردن تعداد سرنشین‌ها در وسیله نقلیه        باز بودن پنجره وسیله نقلیه هنگام تردد به‌منظور گردش هوای باز       توصیه می‌شود افراد از وسیله نقلیه شخصی خودشان برای تردد استفاده کنند.
برای من همیشه یک سه‌گانه وجود داشته که زندگی‌ام با آنها می‌گذرد و در این روزهای خانه‌نشینی، عزیزترین‌شان یعنی فوتبال غایب است.
فصل بهار فصل آلرژی هم هست و درحالی‌که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، گاهی تفکیک علائم این 2بیماری مشکل می‌شود.
طرح روز
​​​​​​​کالیفرنیا: مرکز ملی اطلاعات آب و هوایی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سراسر جهان، درجه حرارت آب دریاها ۱.۴۹درجه فارنهایت بالاتر از متوسط ​​ماه مارس بوده و این دومین بالاترین سطح ثبت شده از سال ۱۸۸۰ میلادی در‌ماه مارس محسوب می‌شود.
​​​​​​​اوهایو: فعال یکی از گروه‌های ضدقرنطینه که آن‌را ترفندی سیاسی می‌دانست در اثر کووید19 درگذشت.

عکس روز

عکس روز
کوچ جانوران به سکونتگاه‌ بشر

کوچ جانوران به سکونتگاه‌ بشر

​​​​​​​ونیز: پس از مشاهده یک عروس دریایی در آب‌های ونیز موضوع کوچ جانوران و حیوانات به سکونتگاه‌های بشر بار دیگر قوت گرفت.
توزیع غذا توسط پارلمان اروپا
توزیع غذا توسط پارلمان اروپا
​​​​​​​استراسبورگ: پارلمان اروپا درنظر دارد در راستای ارائه کمک و تسهیل شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ از هفته آینده روزانه 500 وعده غذایی در استراسبورگ میان نیازمندان توزیع کند.
دانستنی‌ها
​​​​​​​یک شرکت استرالیایی کوادکوپترها و دوربین‌های حرارتی در اختیار پلیس قرار داده است که مأمور‌ها توسط این وسیله می‌توانند میزان رعایت فاصله اجتماعی توسط رهگذر‌ها را کنترل کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مجموعه 3جلدی «نیما نابغه» را با عنوان‌های «ورزشکارهای آشغال‌ جمع‌کن» «موزه‌گردهای ایران باستان» و «آشپزهای جشنواره عزا» آتوسا صالحی نوشته و نسیم بهاری تصویرگری آن را برعهده داشته است.
​​​​​​​یک شرکت ایتالیایی صندلی مخصوص هواپیما همراه کلاهکی طراحی کرده که فضای هر مسافر را ایزوله و از احتمال ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.