24
یکشنبه 31 فروردین 1399
شماره 7920
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این ماسکت را بزن، آن ماسکت را بردار...

نقد و نظر
دنیا ارزشش را ندارد، کوتاه است، بی‌مرام است، نالوطی است.
ویژه
​​​​​​​تب یونجه یک واکنش آلرژیکی شایع در بهار است که بر اثر تماس گرده‌ گیاهان با دهان، بینی، چشم‌ها و گلو حاصل می‌شود.
وسواس به فکر یا عملی گفته می‌شود که شخص می‌داند نادرست و غیرمنطقی است، ولی دائما در ذهنش می‌آید و اگر آن را در ذهن یا در عمل اجرا نکند، دچار اضطراب شدید می‌شود و به نوعی مجبور به انجام آن عمل است تا آرام شود.
پژوهشگران در مبارزه با ویروس جدی کرونا به ترکیبی قدیمی در گنجینه دارویی بشر متوسل شده‌اند؛ واکسنی صدساله که برای مبارزه با سل به‌کار می‌رود.
طرح روز
​​​​​​​لندن: جوانی 20ساله با جمع‌آوری و نگهداری از 1400گیاه در خانه‌اش، رکوردی جدید در این زمینه از خود بر جای گذاشت.
​​​​​​​توکیو: تنهاترین دلفین جهان که پس از 2سال حبس در استخر آکواریومی توسط حامیان حقوق حیوانات نجات پیدا کرده بود، سلامتش را از دست داد و سرانجام تلف شد.

عکس روز

عکس روز
امیدبخش‌بودن درمان جدید کرونا

امیدبخش‌بودن درمان جدید کرونا

​​​​​​​شیکاگو: پژوهش‌های بالینی اخیر نشان می‌دهد که نتایج اولیه مداوای مبتلایان به ویروس تازه کرونا با «رِمدِسیویر» امیدبخش بوده است.
مسابقه فوتبالیست‌ها با ماسک
مسابقه فوتبالیست‌ها با ماسک
​​​​​​​بروکسل: یک متخصص بیماری‌های عفونی در بلژیک می‌گوید: می‌توان لیگ فوتبال این کشور را به شرط ماسک‌زدن بازیکنان در مستطیل سبز از سرگرفت.
سلامت
​​​​​​​اولین واکسن غیرفعال جهان برای مهار بیماری کووید- ۱۹ در شهر جیائوزو واقع در استان هنان کشور چین، همسایه شمالی مرکز شیوع بیماری یعنی استان هوبی، وارد فاز کارآزمایی بالینی می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​«شهریور شعله‌ور»، نوشته محمدحسن شهسواری، هشتمین عنوان از مجموعه «رمان ژانر» است که از سوی انتشارات هیلا منتشر شده.
​​​​​​​بیش از یکصد روزنامه‌نگار در هائیتی در اعتراض به خشونت‌ها و تهدید‌هایی که علیه مطبوعات در این کشور صورت گرفته و می‌گیرد، در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زدند.
​​​​​​​نیروی فضایی ایالات متحدهUSSF گزارش داده است که روسیه یک موشک ضد‌ماهواره موسوم به «ASAT» را آزمایش و پرتاب کرده است.