16
پنج شنبه 19 دی 1398
شماره 7853
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اثر هنری و اثر هنرمندانه

همواره بین یک اثر هنری و اثر هنرمندانه تفاوت وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، شعر یک اثر هنری است اما نظم یک اثر هنرمندانه یا نقاشی‌های کلاسیک مثل رامبراند یا کمال‌الملک آثار هنرمندانه است، ولی پیکاسو و اساسا هنر مدرن و آبستره اثر هنری است؛ چیزی شبیه شعر الهامی.
ویژه
هواپیما در جنوب پایتخت سقوط کرد،  منطقه‌ای که از آسمان با آلودگی هوا و از زمین با فرو نشست خاک و از اطراف با حاشیه‌نشینی و ساخت و ساز غیرقانونی روبه‌رو است.
بسیاری از والدین برای فرزندانشان بهترین غذا و پوشاک را تهیه می‌کنند و آنها را به بهترین تفریحات می‌برند، اما گاهی از اینکه در آنها علاقه به خواندن را تقویت کنند غافل می‌شوند.
جودی دمدمی قبلا دکتر شده بود، مادام د – شده بود، فرمانروا دمدمی، کارآگاه و حتی دختر مریخی شده بود و تازه عکس آرنج مشهورش هم در روزنامه چاپ شده بود و عضو انجمن جیش قورباغه بود و تنها چیزی که نبود ملکه بود؛ او حتی چشمش هم به ملکه مورچه‌ها نخورده و تا به حال سنگینی تاج ملکه‌ها راهم  امتحان نکرده بود.
طرح روز
الوکره: عکاسی به نام الیاس‌کاسیوتیس تصویری از خورشید‌گرفتگی را 26دسامبر با نام رویش شاخ‌های شیطان در ساحل قطر ثبت کرده بود که همزمان با تنش‌های نظامی اخیر آن را منتشر کرد.
کالیفرنیا: آیکیا، گروه صنعتی بزرگ تولیدکننده مبلمان باید به یک خانواده آمریکایی ۴۶ میلیون دلار غرامت بدهد زیرا سقوط یکی از کمدهای تولیدی این گروه منجر به مرگ کودک آنها شده است.

عکس روز

اصل و ترجمه انگلیسی دعای مسلم‌بن‌عقیل در کنار پیکر یکی از بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای خطوط‌هوایی اوکراین عکس:‌‌ همشهری/ امیر پناهپور
هشدار درباره بوسیدن نوزاد‌ها

هشدار درباره بوسیدن نوزاد‌ها

دوبلین: مادر ایرلندی پس از ابتلای نوزادش به‌نوعی ویروس مسری طی ویدئویی پربازدید از پدر و مادر‌ها خواست تا جلوی بوسیدن نوزادشان توسط دوست و آشنا را بگیرند.
کشتار 10هزار شتر در استرالیا
کشتار 10هزار شتر در استرالیا
کانبرا: مقامات استرالیا خبر کشتار 10هزار شتر را در جنوب استرالیا برای کنترل جمعیت این حیوان در جنوب کشورشان تأیید کردند.

کِلک

ریچارد کاتم که قبل از کودتای 28مرداد 1332 برای سیا کار می‌کرد و مستقیما دست‌اندرکار ماجراها بود می‌نویسد: برادران رشیدیان فرصت را غنیمت شمردند و جماعتی را که در اختیار ما بود به خیابان‌ها فرستادند تا به نام حزب توده عمل کنند.

ساخت بالش هوشمند ضد‌خروپف

بالش هوشمندی که با اپلیکیشن‌ گوشی تلفن‌همراه شخص در ارتباط است با تنظیم ارتفاع خروپف کاربر را قطع می‌کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
داوران جایزه بوکر سال2020 مشخص شدند.
محققان برای نخستین‌ بار یک ابزار مبتنی بر گوشی تولید کرده‌اند که با بررسی نمونه ادرار در کمتر از ۲۵ دقیقه می‌تواند وجود عفونت در آن را مشخص کند.
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به عده‌ای که به گفته او ایجاد شبهه در مورد انتخابات اقدام کرده‌اند هشدار داد که اذهان مردم را مشوش نکنند.