24
شنبه 2 آذر 1398
شماره 7812
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هیچ‌کجا وطن نمی‌شود

روایت
مردی که کنار میله فلزی کدر و چرک در واگن پنجم یا ششم به در تکیه داده و به نقطه‌ای موهوم خیره بود، لبخند از چهره‌اش محو نمی‌شد و به‌شدت عصبانی به‌نظر می‌آمد.
ویژه
​​​​​​​نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مردهایی که قرص استاتین مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.
​​​​​​​برنده جایزه بیلی جیفورد که بزرگداشت آثار غیرداستانی است، اعلام شد و هالی روبن‌هولد با داستان «پنج: زندگی ناگفته زنانی که توسط جک ریپر به قتل رسیدند» موفق شد جایزه 50هزار دلاری بیلی جیفورد امسال را به‌دست آورد.
​​​​​​​کتاب «جنبش‌های اجتماعی در ایران پس از اسلام» مشتمل بر 20مقاله است که ذیل 3سرفصل اصلی، «جنبش‌های سیاسی»، «جنبش‌های اعتقادی» و «جنبش‌های قرمطیان» را عمدتا در فاصله قرن‌های اول تا پنجم هجری به بحث می‌گذارد: از ابومسلم خراسانی و مُقنع تا مرداویج گیلی، از فرقه مُرجِئه تا ابن‌مقفع و خرمدینان و در آخر قرمطیان در بحرین و یمن و خراسان.
طرح روز
​​​​​​​چانگشا: انبوه‌سازی در چین که چند صد واحد مسکونی را ساخته بود با عکس‌های هوایی گول‌زننده آپارتمان‌هایش را به قیمت بالایی فروخت.
​​​​​​​دهلی: مردی در هند با هدف تسریع روند اداری سفر‌های‌هوایی‌ خود، لباس خلبان‌ها را می‌پوشید.

عکس روز

عکس روز
عاقبت فرار افراطی از آفتاب

عاقبت فرار افراطی از آفتاب

​​​​​​​چجیانگ: زن 20ساله چینی که به‌صورت افراطی از آفتاب گریزان بود، بیش از 10استخوان بدنش شکست.
سرپرستی دانش‌آموز سندروم داون
سرپرستی دانش‌آموز سندروم داون
​​​​​​​لندن: زن آموزگاری دانش‌آموزش را که مبتلا به سندروم داون بود به فرزند‌خواندگی پذیرفت.
مهارت
​​​​​​​تا ۴سالگی کودک فرق خوب و بد را نمی‌داند و هرآنچه را که دوست داشته باشد درست می‌داند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آتش تعصب کوری که در جان طالبان زبانه کشیده بود در دامن خود آمریکا افتاد و فاجعه یازدهم سپتامبر 2001 را در نیویورک و واشنگتن آفرید و از گریبان بچه‌گرگ تکریت که ریگان‌پرورده بود غولی سربرآورد که طمع به  ذخایر نفتی کویت و عربستان بست.
ابونصر فارابی فاراب 870 میلادی – دمشق 950 میلادی اندیشمندی بزرگ و فیلسوفی نامدار است.