24
دو شنبه 13 آبان 1398
شماره 7798
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرو رفتن ساق پا در زمین

فراواقعیت
خیلی تشنه‌ام.
ویژه
کتابخانه عمومی مطالعات و میراث واقع در شهر تولوز فرانسه، آثاری مربوط به رباعیات خیام، شاعر و فیلسوف ایرانی را در معرض نمایش گذاشته است.
لبخند، شادی و اخلاق در جوامع توسعه‌یافته یکی از شاخصه‌های مهم و قابل تشخیص محسوب می‌شود که رابطه مستقیمی با رضایتمندی شغلی و اخلاق‌مداری مردمانش دارد.
فقر تیراژ، همواره به معنی ناخوش‌بودن فضای نشر نیست.
طرح روز
هراره: دختر 11ساله زیمبابوه‌ای پس از اینکه یک کروکدیل به دوست 9ساله‌اش حمله کرد، به سمت این خزنده رفت و چشم او را در‌آورد.
فلورانس: مورخان هنر بر این باورند که تابلوی مناقشه‌برانگیزی کشف شده که شباهتی انکارناپذیر به مونالیزای لئوناردو داوینچی دارد و ممکن است نسخه‌ای دیگر از این اثر باشد.

عکس روز

عکس روز
2گل از نیمه زمین در 90ثانیه

2گل از نیمه زمین در 90ثانیه

توکیو: یکی از مسابقات لیگ دسته دوم ژاپن روز گذشته صحنه یک اتفاق عجیب و نادر در فوتبال بود که طی آن در 90ثانیه دروازه‌بان 2گل از نیمه زمین دریافت کرد.
فیلی که بن‌لادن نام گرفت
فیلی که بن‌لادن نام گرفت
آسام: پس از اینکه فیلی در ایالت آسام هند 5نفر را شبانه کشت، مردم نامش را بن‌لادن گذاشتند.
مهارت
همه کودکان علاقه دارند، نقاشی کشیدن روی دیوار را تجربه کنند؛ پس آمادگی آن را از حدود 2سالگی کودک داشته باشید.

ابوعثمان مغربی

قصه‌های کهن
یک روز، به خادم گفت: «اگر کسی به تو بگوید: معبود تو، بر چه حالتست، چه می‌گویی؟» گفت: «می‌گویم: در آن حالت که در ازل بود.»

کِلک

در اکثر موارد در طول تاریخ، ناشناس، نام مستعار یک زن بوده است.

قیمت طلا و ارز

20 سال پیش
در بازار تهران قیمت فروش سکه طلا به شرح زیر اعلام شده است: یک بهار آزادی 61هزار و 500تومان نیم بهار آزادی 33هزار تومان ربع بهار آزادی 18هزار تومان یک گرم طلای 18عیار 6هزار و 250تومان در بازار غیر رسمی ارز هر دلار آمریکا 873 تومان عرضه شده و واریزنامه‌های صادراتی با 2 ریال افزایش به ازای هر دلار 5095 ریال در بورس تهران دادوستد می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رمان«خوش‌شانس» داستان سربازی آمریکایی در جنگ عراق است که درست در کشاکش مواجهه با مرگ، به شکلی اتفاقی عکس زنی زیبا را پیدا می‌کند و همین عکس، سرنوشت او را به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌زند.
نتایج یک تحقیق به سرپرستی ناتاشا کرینکو، دانشمند علوم زیستی از پژوهشگران دانشگاه رایس آمریکا نشان داد که mitocanها، داروهای ضدسرطانی که میتوکندری سلول را هدف قرار می‌دهند، به‌ویژه در ترکیب با بازدارنده glycolytic مهارت ویژه‌ای در از بین بردن سلول‌های سرطانی دارند، آن هم بدون اینکه بر سلول‌های سالم خون تأثیر قابل توجهی بگذارند.
نوع جدیدی از بتن ساخته‌شده که در برابر ترک‌خوردن بسیار مقاوم و تا 9برابر از بتن‌های عادی محکم‌تر است.