16
پنج شنبه 9 آبان 1398
شماره 7795
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عصر روزنامه‌نگاری همگانی

روزنامه‌نگاری یک کار «متعهدانه» در برابر جامعه است و اصحاب رسانه وظیفه دارند واقعیت‌ها را بگویند؛ کار آنها فقط «اطلاع‌رسانی» نیست و این مهم، دشواری‌های این حرفه را دوچندان می‌کند.
ویژه
ادبیات مکتوب آدمیزادگان، از دورترین روزها و جاها، سخن از تعلق متقابلی دارد که هر فردی با زیستگاه خود برقرار می‌کند تا سهم خود را بیابد و سهم محیط را بزید و این نکته، دانسته همگان است.
استاد مرتضی احمدی از هنرمندانی بود که صفت بی‌بدیل سخت برازنده آنهاست؛ چراکه پس از او هیچ‌کس نتوانست جای خالی او را پر کند.
کتاب «ماجراجویی تاریخی» جلد سیزدهم از مجموعه هیجانی و پرطرفدار تام گیتس، به قلم لیز پیشون است که آتوسا صالحی آن را به فارسی برگردانده است.
طرح روز
سیبری: دیرینه‌‌شناسان یک دستبند سنگی در غار دنیسووا در کوه آلتای سیبری کشف کردند که قدمت آن به ۵۰هزار سال قبل بازمی‌گردد.‍‍‍
ویتاگن: دقایقی پس از پایان یک مراسم خاکسپاری در ویتاگن، بنا بر سنتی آلمانی از حاضران با قهوه و کیک پذیرایی شد ولی 13نفر از نزدیکان متوفی پس از صرف کیک و قهوه دچار حالت‌های متغیر روانی شدند که در پی حالت تهوع آنها مراتب به پلیس گزارش شد.

عکس روز

عکس روز
ممنوعیت لباس عروس بچگانه

ممنوعیت لباس عروس بچگانه

کانبرا: به‌دنبال شکایت یک مشتری که معتقد بود لباس‌عروس بچگانه نوعی موافقت ضمنی با عروسی کودکان است، شعبه یک خرده‌‌فروشی آمریکایی به‌نام کی‌مارت در استرالیا، لباس هالووینی را که پیراهن عروسی بچگانه‌ بود از فهرست موجودی کالاهایش حذف کرد.
سیگارهای کانادایی بی‌نشان می‌شوند
سیگارهای کانادایی بی‌نشان می‌شوند
تورنتو: براساس قوانین فدرال کانادا، از هفته آینده پاکت‌های سیگار، عاری از هرگونه نشان، نام و برند با رنگ پیش‌فرض قهوه‌ای‌ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان، صندوق پستی صوتی واگذار می‌کند.

تأثیر حضور پدر در تربیت

تربیت کودک تنها به‌عهده مادر نیست و نقش پدر تنها در پرداختن هزینه‌های زندگی نیست.

کِلک

به‌عنوان یک زن، میهنی برای خود نمی‌شناسم. اصلا نمی‌خواهم به‌عنوان یک زن وطن داشته باشم. به‌عنوان زن، تمام دنیا میهن من است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه چهاردهم آبان ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «فارسی شکسته» اختصاص دارد که با حضور احمد سمیعی‌گیلانی، علی صلح‌جو، آبتین گلکار و امید طبیب‌زاده برگزار می‌شود.
نتایج بررسی‌هایی جدید حاکی از آن است که خوردن مقدار زیادی چربی ترانس موجود در موادغذایی سرخ شده، کیک و بیسکوئیت ممکن است افراد را در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دهد.
یک بررسی تازه نشان می‌دهد که می‌توان با هوش مصنوعی به افراد معلول و فلج امکان داد تا با ذهنشان دستخط‌هایی کاملا شخصی خلق کنند.