7
دو شنبه 19 فروردین 1398
شماره 7632
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در سفر علمی خود به جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا شاهد لایه زیستی در کوه‌های گچی بودم.
ساعت کاری موزه‌ها، بناها، محوطه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۹۸ اعلام شد.
رئیس اداره محیط‌زیست دریایی اداره کل محیط‌زیست مازندران گفت که سیلاب‌های ناشی از بارندگی شدید اواخر اسفند 97 و فروردین 98 سبب شد تا نقاط خشک تالاب بین‌المللی میانکاله زیر آب برود.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفته است که در نوروز 98تعداد 77میلیون و120هزار اقامت شب تا 16فروردین‌ماه در کشور به ثبت رسیده است.

ادامه ناهنجاری‌های اقلیمی

بارش های شدید 2 هفته گذشته نشانه ترسالی نیست بلکه ناهنجاری های اقلیمی است که از مهمترین نشانه های گرمایش جهانی به شمار می‌رود و احتمال وقوع دوباره آن با همان شدت و بیشتر وجود دارد
گرمایش جهانی
آخرین پیش‌بینی‌های پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور که در اواخر اسفندماه انجام شد، ‌نشان داد بارندگی در فروردین و اردیبهشت، به‌ویژه دربخش‌های غربی کشور بیشتر از حد نرمال است.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
طرح تنفس جنگل‌های شمال سال1395 با ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی در دستور کار قرار گرفت اما نبود طرح‌های جایگزین و بی‌برنامگی سبب شد تا همزمان با اجرایی‌شدن این طرح، بسیاری از سودجویان و قاچاقچیان سراغ جنگل‌های زاگرسی بروند؛ اکنون مدت‌هاست که کارشناسان و مسئولان محلی نسبت به قاچاق درختان زاگرسی هشدار می‌دهند.