11
شنبه 5 بهمن 1398
شماره 7866
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اصلاح انتخابات و عدالت فراگیر

یادداشت
قدرت رأی‌دهی برابر در انتخابات عمیقا با دمکراسی در پیوند است. انتخابات مستلزم آن است که همه شهروندان یک کشور بتوانند از طریق نمایندگانی که با رأی‌دهی آزاد، مستقیم و پنهانی و با استفاده از اصل جهانی «هر شخص، یک رأی» انتخاب می‌کنند، در تصمیمات سیاسی کشور خود مشارکت کنند.
ویژه
احمد توکلی، رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد از اقدام او در نپذیرفتن هدیه نامتعارف تشکر کرد.
مهدی ایرانمنش، رئیس دفتر سردار سلیمانی در یک سخنرانی که ایسنا بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، با بیان این مطلب که در 21سال فعالیت در کنار سردار سلیمانی هیچ‌گاه برگه توبیخی برای هیچ فردی امضا نکرد، گفت: درحالی‌که توبیخ در گستره فعالیت نظامی یک امر عادی بود، حتی یک‌بار هم برگ اخراج کسی را امضا نکرد.
سیاست خارجی
جلسه استماع دادگاه تجدیدنظر انگلیس، درباره بخشی از بدهی قرارداد تسلیحاتی این کشور به ایران، عصر پنجشنبه پس از 2 روز مبارزه حقوقی وکلای دو طرف به پایان رسید و انتظار می‌رود رأی نهایی تا حداکثر 5 هفته دیگر اعلام شود.

دوئل شورای نگهبان با منتقدان

شورای نگهبان بنا را بر پاسخ آنی به انتقادهای مسئولان دولتی و نامزدهای رد صلاحیت‌شده گذاشته است
انتخابات
شورای نگهبان در این دوره از انتخابات به یک تقابل رسانه‌ای با کسانی که اتهاماتی را علیه این شورا وارد می‌کنند روی آورده است؛ اگرچه گاهی همین تقابل به حاشیه‌هایی برای اعضای این شورا هم تبدیل می‌شود، اما سخنگوی شورای نگهبان و روابط عمومی این نهاد، بنا را در این دوره از انتخابات بر پاسخگویی سریع به انتقادات گذاشته‌اند؛ چه بسا وقتی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از رد صلاحیت نامزدهایی به بهانه حمایت آن نامزد از برجام سخن می‌گوید، عباسعلی کدخدایی بلافاصله در صفحه توییتر خود به این ادعا پاسخ می‌دهد و می‌نویسد: «اگر ادعای ردصلاحیت یکی از نمایندگان به‌دلیل حمایت از دولت یا برجام درست بود، او در همان دور قبل که برجام به تصویب مجلس رسید، رد صلاحیت می‌شد! شاید همین اطلاعات غلط مبنای اظهارات برخی مقامات محترم در روز‌های گذشته قرار گرفته است.»
پلیس، سلاح گرم نداشت

پلیس، سلاح گرم نداشت

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی در خصوص پروژه کشته‌سازی‌ دشمن و مانور تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه مبنی بر زخمی شدن شهروندان در تجمعات اخیر به‌دست پلیس، اظهار داشت: همکاران بنده در این تجمعات سلاح گرم نداشتند.
واکنش ایران به توافق خیالی
واکنش ایران به توافق خیالی
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به رونمایی برایان هوک از محورهای توافق خیالی ترامپ با ایران واکنش نشان داد.