• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99716
+
-

استارتاپی برای مبارزه با ریخت‌وپاش

حمل‌ونقل بین آمریکا و مکزیک با جذب سرمایه در حال خارج شدن از حالت سنتی و به کارگیری فناوری‌های جدید است

استارتاپی برای مبارزه با ریخت‌وپاش

بدون شک شرکت‌های آمریکایی برای تولید کالاهای مختلف، از قطعات خودرو و هواپیما گرفته تا محصولات کشاورزی و الکترونیک و مبلمان به تولیدکنندگان مکزیکی متکی هستند. اما سیستم حمل‌ونقلی که چنین کالاها و مواداولیه‌ای را به آن سوی مرز منتقل می‌کند، به ترکیبی ناکارآمد از کاغذبازی، تماس‌های تلفنی، نمابر و بسیاری موارد دیگر وابسته است که هزینه‌های کار را حسابی افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر 
در اصل می‌توان چنین گفت که این موانع، ترافیک مرزی را به‌وجود آورده و دقیقاً به‌همین دلیل است که دیپاک چوگوگانی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «نووکارگو» (Nuvocargo)، مبلغ 5میلیون و 300هزار دلار در یک دور سرمایه‌گذاری اولیه برای حمل‌ونقل بار، در مسیرهای تجاری بین ایالات متحده و مکزیک جمع‌آوری کرده است. ‌سرمایه‌گذاری از دو طرف مرز انجام شد. این دور از سرمایه‌گذاری توسط شرکت NFX مستقر در سیلیکون‌ولی و ALLVP مستقر در مکزیکوسیتی به‌صورت مشترک هدایت می‌شد. در این میان نووکارگو نخستین قرارداد را با آنتونیا روخاس - اینگ، جوان‌ترین زن سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر در استارتاپ‌ها در آمریکای لاتین تحت عنوان ALLVP اوایل سال‌جاری به امضا رساند.

اهمیت ویژه یک استارتاپ
به گزارش همشهری، مکزیک هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایالات متحده است و می‌توان پیش‌بینی کرد که این رابطه در دهه آینده تقویت هم  خواهد شد. جنگ تجاری ایالات متحده و چین هیچ نشانه‌ای از بهبود ندارد و تعرفه‌ها باعث افزایش اصطکاک در خرید و فروش‌ها می‌شود. با امضای توافقنامه بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا در سال2018شرایط به‌گونه‌ای شده است که مکزیک به یک فرصت تجاری جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاری با وجود نوو کارگو تبدیل خواهد شد. طبق اطلاعات این شرکت، حمل‌ونقل بین ایالات متحده و مکزیک با 6میلیون و 500هزار تن حمل بار در سال، در زمره 5خط بزرگ تجارت جهان است. در این خصوص لازم به توضیح است که بیش از 80درصد کالاهای حمل شده بین این دو کشور به‌وسیله کامیون انجام می‌گیرد و کامیون‌ها، رانندگان و شرکت‌های مربوطه، نقش بسیار مهمی در این کار برعهده دارند. حالا و باتوجه به شرایط شکل‌گرفته و توسعه فناوری، سرمایه‌گذارها به سمت شرکت‌های حمل‌ونقل هجوم آورده‌اند تا با آنها قراردادهایی را به امضا برسانند، چرا که اکنون موقعیت بسیار ایده‌آلی برای روش‌های استارتاپی حمل بار شکل گرفته است. استارتاپ‌های کوچک‌تر مانند نوو کارگو که در مسیرهای خاص و برخی کشورها تخصص دارند، در منطقه متمرکز شده‌اند تا سیستم قدیمی را که به کاغذ، تماس‌های تلفنی، نمابر و صفحات گسترده برای انجام تجارت متکی هستند، به‌صورت آنلاین به بازار عرضه کنند.

اپ رایگان
نرم‌افزار رایگان نووکارگو مراحل مختلف با نشانگرهای زمانی، ردیابی جغرافیایی و اسناد مختلف را در یک داشبورد مبتنی بر ابر متمرکز می‌کند و درک دقیقی از هر مرحله از حمل‌ونقل مرزی ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند با استفاده از ادغام واتساپ، ای‌میل یا پیام کوتاه، محموله‌های جدید خود را با استفاده از امکانات نووکارگو درخواست کنند. این استارتاپ که 15نفر پرسنل دارد، می‌خواهد کل فرایند حمل‌ونقل را درون نرم‌افزارش قابل رویت کند و به مشتری بگوید که کالای او اکنون در چه مرحله‌ای از فرایند ارسال قرار دارد. نووکارگو مشتریان بسیاری دارد که در میان آنها، شرکت‌های کوچک تا چند میلیاردی دیده می‌شوند.

کوچک‌سازی فرایند حمل بار
در یک معامله حمل‌ونقل بار مرزی معمولی بین ایالات متحده و مکزیک، حداکثر 12نفر درگیر خواهند بود که این تعداد، رقم بسیار بالایی است. افراد زیادی از طرف ایالات متحده اقدام به تهیه کامیون‌ها، مدیریت گمرک، بازرسی‌های مربوط به سازمان غذا و دارو و انبارداری می‌کنند. از طرف مکزیک افراد بیشتری در این فرایند وجود دارند که برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند و شرکت‌های حمل‌ونقل و همچنین رانندگان را انتخاب می‌کنند. با تامین بودجه‌ای که صورت گرفت، نووکارگو استخدام‌های اولیه در محصول، عملیات‌های مالی و مهندسی را در دفاتر نیویورک و مکزیک در تیم‌های کاملاً دو زبانه خود در اولویت قرار خواهد داد.

معضل ویروس کرونا
در این روزها که دنیا در بحران بیماری کووید-19قرار دارد، استارتاپ نووکارگو هم برنامه‌های ویژه خود را برای پرهیز از آلودگی هنگام حمل بار و تحویل آن به مشتری در دستور کارش قرار داده است. چوگوگانی در این خصوص می‌گوید: «این شرکت جامعه هر 2 کشور را مدیون تلاش‌های رانندگان کامیونی می‌داند که درحال کار و حمل بار هستند.»

امکانات بالای فناوری
مشتریان می‌توانند با استفاده از ادغام واتساپ، ای‌میل یا پیام کوتاه، محموله‌های جدید خود را با استفاده از امکانات «نوو کارگو» درخواست کنند. این استارتاپ که 15نفر پرسنل دارد، می‌خواهد کل فرایند حمل‌ونقل را درون نرم‌افزارش قابل رویت کند و به مشتری بگوید که کالای او اکنون در چه مرحله‌ای از فرایند ارسال قرار دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید