• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99364
+
-

دستگیری دزدان ماشین‌های قدیمی


2 سارق حرفه‌ای پس از سرقت ماشین‌‌های خاص و قدیمی، آنها را اوراق کرده و قطعاتشان را از طریق سایت دیوار به فروش می‌رساندند.
به گزارش همشهری، اعضای این باند دونفره پس از آخرین سرقت‌شان که 20فروردین امسال رقم خورد، با زیرکی مالباخته شناسایی و دستگیر شدند. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه، شاکی که صاحب یک خودروی اپل استرا بود، آن را مقابل خانه‌اش حوالی خیابان نامجو پارک کرد اما چند ساعت بعد وقتی از خانه خارج شد، اثری از ماشینش نبود. او که مطمئن شده بود ماشینش به سرقت رفته است، ماجرا را به پلیس گزارش کرد و در حالی‌ که مشخصات این خودرو در سیستم پلیس ثبت شده بود، شاکی نیز بی‌کار ننشست و شروع به جست‌وجو برای پیداکردن دزدان ماشینش کرد.
مرد جوان می‌دانست که دزدان از سرقت خودروی قدیمی او احتمالا یک هدف داشته‌اند؛ اینکه آن را اوراق کنند و قطعاتش را به خریداران بفروشند. حالا مهم‌ترین سؤال این بود که آنها چطور می‌خواستند قطعات خودرو را با توجه به شرایط قرنطینه و بسته‌بودن فروشگاه‌ها بفروشند؟ شاکی خوب می‌دانست که دزدان احتمالا از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، به‌ویژه دیوار استفاده خواهند کرد و به این ترتیب شروع به جست‌وجو در این سایت کرد.  چند روز بعد جست‌‌وجوی او نتیجه داد و مرد جوان توانست تعدادی از قطعات ماشینش را که برای فروش در دیوار آگهی شده بود، شناسایی کند. او بلافاصله راهی کلانتری106 نامجو شد و برای دستگیری فروشنده از مأموران کمک خواست. به این ترتیب مأموران با معرفی خود به‌عنوان خریدار با فروشنده تماس گرفتند و بعد از شناسایی محل زندگی او، راهی آنجا شدند و این مرد را دستگیر کردند. با انتقال متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، بازجویی از او آغاز شد. مرد جوان اما منکر سرقت بود و می‌گفت که این لوازم را از فرد دیگری خریده تا در سایت دیوار بفروشد و هیچ‌کدام از این قطعات متعلق به شاکی نیست.  با این حال از آنجا که شاکی به‌تازگی ماشینش را تعمیر و تعدادی از قطعات آن را تعویض کرده بود، مأموران پلیس تعمیرکار را به اداره آگاهی دعوت کردند و او بعد از مشاهده قطعات کشف‌شده از متهم تأیید کرد که این قطعات متعلق به ماشین شاکی است و خودش آنها را روی ماشین نصب کرده است. با مشخص‌شدن این حقیقت، بازجویی از متهم دستگیرشده از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت خودروی شاکی با همدستی دوستش به نام محسن اعتراف کرد. وی گفت: مدتی قبل، از طریق یکی از دوستانم با محسن که ساکن اسلامشهر است آشنا شدم. او به من پیشنهاد فروش یکسری وسایل اپل استرا را داد. من هم قبول کردم و برای گرفتن لوازم به خانه‌اش رفتم. در آنجا لوازم را به مبلغ 2میلیون تومان از او خریدم و همان روز بود که خودروی اپل را در حیاط خانه محسن دیدم و فهمیدم که او ماشین را دزدیده تا قطعاتش را بفروشد.
با اعترافات مرد جوان، مأموران راهی خانه محسن شدند و او را دستگیر کردند. هرچند خودروی مسروقه در آنجا پید نشد اما متهم پس از انتقال به اداره آگاهی گفت که خودرو را پس از اوراق‌کردن در حوالی منزلش رها کرده که در نهایت مأموران توانستند بقایای آن را در یک پارکینگ در همان حوالی پیدا کنند. به گفته مسئول پارکینگ، مأموران کلانتری اسلامشهر 29فروردین این ماشین را در یکی از خیابان‌ها پیدا کرده و با توجه به اینکه لوازمش سرقت و بدون پلاک در خیابان رها شده بود، آن را به پارکینگ منتقل کرده بودند.
 به گفته سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با توجه به سرقت چندین خودروی قدیمی و خاص به این شیوه و تطبیق تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته با متهمان دستگیرشده، این فرضیه که آنها دست به سرقت سریالی خودروهای خاص و قدیمی زده‌اند پررنگ‌تر شد و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید