• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 فروردین 1399
کد مطلب : 97565
+
-

مرور مهم‌ترین جنایاتی که در روزهای نخست امسال در کشور رخ داد

قتل‌های نوروزی


نوروز99 اگرچه با تعطیلات سال‌های قبل تفاوت داشت و به‌خاطر شیوع کروناویروس، بسیاری از خانواده‌ها در قرنطینه بودند اما با این حال در نقاط مختلف کشور شاهد حوادثی بودیم که پایان خوشی نداشت و به جنایت ختم ‌شد؛ حوادثی که در تهران، گرگان، نوشهر و شهرهایی دیگر رخ داد و در جریان آنها افرادی قربانی جنایت شدند.

نخستین جنایت سال 
به گزارش همشهری، نخستین جنایت سال99 در یزد و به‌ دست یک زن رخ داد. این زن در قرنطینه کرونا، شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و پس از قتل، جسد مرد را در آسانسور آپارتمان گذاشت تا به پارکینگ منتقل کند اما یکی از همسایه‌ها در یکی از طبقات، سوار بر آسانسور شد و وقتی چشمش به جسد خونین افتاد راز این جنایت، برملا شد. او همسایه‌های دیگر را در جریان قرار داد و با حضور پلیس، عامل جنایت دستگیر شد. این زن در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و انگیزه‌اش را اختلاف با مقتول عنوان کرد و گفت که بر سر این اختلافات با هم درگیر شده‌اند و وی در این درگیری با ضربات چاقو شوهرش را به قتل رسانده است.

پرونده‌های جنایی پایتخت
آمار جنایت در تهران نسبت به نوروز سال قبل با کاهش روبه‌رو بود و امسال تنها 2جنایت در پایتخت به تیم جنایی مخابره شد. نخستین قتل سال در تهران، ساعت22:30 هفتم فروردین رقم خورد. آن شب مردی با 110تماس گرفت و گفت پسردایی‌اش کشته شده است. وی گفت: من و پسردایی‌ام به همراه مرد جوانی به‌نام محمد در ساختمان نیمه‌سازی‌ کارمی‌کردیم و شب هم همانجا می‌خوابیدیم. ساعتی قبل برای انجام کاری ساختمان نیمه‌ساز را ترک کردم اما زمانی که برگشتم با جسد پسردایی‌ام مواجه شدم. از محمد هم خبری نبود. هرچه به موبایلش زنگ می‌زنم خاموش است و قرار نبود جایی برود. احتمال می‌دهم که او مرتکب قتل شده و فرار کرده است. پس از این حادثه مأموران به‌همراه بازپرس محمدتقی شعبانی، کشیک جنایی در محل حاضر شدند و مشخص شد که مقتول جوانی 30ساله بوده که با ضربات چاقو به قتل رسیده است. با دستور قاضی، محمد ـ کارگر افغان ـ که پس از قتل فراری شده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و هنوز ردی از وی به‌دست نیامده است. دومین جنایتی که در تهران رقم خورد، قتل مرد میانسالی بود که در درگیری با 3مرد خلافکار از پا درآمد. این حادثه دهم فروردین‌ماه حوالی خیابان نامجو رخ داد. ماجرا از این قرار بود که مردی میانسال ساختمان سه‌طبقه‌ای داشت که آپارتمان‌هایش را اجاره داده بود. روز حادثه برای صحبت درخصوص کرایه با مستأجرانش راهی ساختمان شد اما با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. داخل یکی از واحد‌ها 3مرد ناشناس بودند که خانه را پاتوق خلافکاری‌های خود کرده بودند. به گفته شاهدان، 3مرد ناشناس مقدار زیادی وسایل دست‌دوم همراهشان بود که ظاهرا وسایل سرقتی بود و آنها را می‌فروختند. صاحبخانه به آنها اعتراض کرد و درگیری شروع شد. در این دعوا یکی از مردان ناشناس با چوب ضربه‌ای به سر صاحبخانه زد و باعث مرگ او شد. به ‌دنبال این حادثه دستور بازداشت متهمان که پس از قتل فرار کرده‌اند صادر شد.

قتل موبایل‌فروش
هشتم فروردین‌ماه امسال جنایت هولناکی در اسلامشهر رخ داد که به‌دلیل حساسیت موضوع ظرف 3روز کیفرخواست در این پرونده صادر شد. این پرونده جنجالی مربوط به قتل مرد موبایل‌فروشی بود که تصاویر و فیلم لحظه وقوع جنایت، توسط دوربین‌های مداربسته مغازه ثبت شده و در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌چرخید. ماجرا از این قرار بود که ساعت 9صبح هشتم فروردین‌ماه 2نفر به قصد سرقت وارد مغازه موبایل‌فروشی در خیابان کاشانی اسلامشهر شدند. این افراد از چندی قبل مغازه را شناسایی کرده و تحت نظر قرار داده بودند و روز حادثه نیز با نقشه از قبل طراحی‌شده، وارد آنجا شدند. نفر سوم نیز در خیابان کشیک می‌داد. صاحب مغازه به‌دلیل محدودیت ایجادشده برای کسبه، پس از ورود این افراد و با این گمان که قصد خرید دارند، کرکره مغازه را پایین آورد. سارقان اما صاحب مغازه را مجبور کردند تا در مغازه را باز کند که او خودداری کرد و همین باعث شد تا یکی از سارقان با چاقو ضربه‌ای به گردن صاحب مغازه بزند و او را به قتل برساند. متهمان پس از قتل، حدود 50موبایل از داخل گاوصندوق سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند اما 2نفر از مسببان حادثه در کمتر از یک ‌ساعت دستگیر شدند و نفر سوم را معرفی کردند. به گفته یونس اسدی‌مقدم، دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر، تحقیقات در این پرونده، تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد تا متهمان به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه شوند. دادستان اسلامشهر همچنین گفت: برای متهمان از دادگاه درخواست اشد مجازات را کرد‌ه‌ایم و درصورت تأیید در دادگاه، حکم قصاص در ملأ عام در خیابانی که جرم به وقوع پیوسته، اجرا خواهد شد.

قتل به‌خاطر گاو خیالی 
عجیب‌ترین جنایت سال99 در آستانه اشرفیه رخ داد؛ جنایت بر سر معامله یک گاو خیالی. ماجرا از این قرار بود که وقتی مأموران جسد مردی 62ساله را در روستایی در آستانه اشرفیه پیدا کردند به تحقیق برای کشف راز این قتل پرداختند. مقتول بر اثر خفگی به قتل رسیده بود و با انجام تجسس‌های پلیسی، مشخص شد قاتل، جوانی 32ساله است. مأموران قاتل را دستگیر کردند که در تحقیق از او مشخص شد وی به‌ بهانه فروش گاوی که وجود نداشته از مقتول 5میلیون تومان پول گرفته و روز حادثه وقتی مقتول برای تحویل گاو خیالی به خانه جوان فروشنده رفته بود، قاتل او را به پشت‌بام خانه‌اش کشانده و خفه کرده است.

جنایت مسلحانه
ششم فروردین‌ماه، مردی اهل استان گلستان، 2نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند و باعث شد تا استان گلستان هم در لیست استان‌هایی که جنایت‌های نوروزی در آنها رقم خورده، ثبت شود. متهم به قتل که با مردی اختلاف داشت نقشه قتل او را کشید. او ششم فروردین‌ماه پس از گرفتن آژانس در بندرترکمن به سراغ این مرد رفت و به بهانه‌ای او را به داخل خودرو کشاند. به محض اینکه مقتول سوار شد، قاتل با شلیک گلوله وی را به قتل رساند و با تهدید اسلحه از راننده آژانس خواست تا به جاده‌ای در سیمین‌شهر برود. او در آنجا جان راننده را هم که شاهد جنایت بود، گرفت. این متهم 2روز پس از جنایت دستگیر شد و به 2فقره قتل اقرار کرد. این پرونده در دادسرای گمیشان در حال رسیدگی است.

سیزده‌به‌در مرگبار
آخرین جنایتی که در آخرین روز تعطیلات نوروز یعنی سیزده‌به‌در رخ داد در جنوب کشور بود. مقتول جوانی بود 28ساله که در شهر دیر بوشهر با ضربات چاقو به قتل رسید. عامل قتل در کمترین زمان ممکن دستگیر شد و اعتراف کرد که پس از قتل، جسد مقتول را در جاده کمربندی رها کرده است. تحقیقات از متهم که به‌تازگی دستگیر شده درخصوص انگیزه‌اش ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید