• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 8 اسفند 1398
کد مطلب : 96116
+
-

خیز کرونا به سمت غرب

به جز ایتالیا، بیشترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس جدید کرونا مربوط به کشورهای آسیایی بوده است، اما طی روزهای اخیر روند شیوع بیماری در کشورهای غربی نیز آغاز شده است

خیز کرونا به سمت غرب

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای به مردم هشدار داد خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در خاک این کشور آماده کنند. این هشدار در حالی صادر شده که شمار مبتلایان خارج از مرزهای چین به‌خصوص در کشورهای کره‌جنوبی، ایتالیا و ایران افزایش داشته و به همین نسبت بر تعداد قربانیان نیز افزوده شده است؛ وضعیتی که نشان می‌دهد میان کشورهای جهان برای کنترل شیوع بیماری هماهنگی‌های لازم و مؤثر وجود نداشته است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نوشته است: «سؤال این نیست که شیوع بیماری در آمریکا آیا اتفاق می‌افتد یا خیر، سؤال این است که چه زمانی اتفاق می‌افتد.» چگونگی و سرعت شیوع بیماری در ایتالیا و ایران کارشناسان سازمان بهداشت جهانی را در مورد پیشرفت ویروس در دیگر کشورها به جز چین و همسایگانش، نگران کرده است. شمار مبتلایان در ایتالیا از مرز300نفر گذشته و 11نفر نیز جان داده‌‌اند. مقام‌های بهداشتی ایتالیا طی روزهای اخیر از محدود کردن ویروس در 2منطقه اصلی شیوع ناتوان بوده‌اند و گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال افزایش سرعت گسترش آن بیش از پیش است. ویروس در مرزهای ایتالیا باقی نمانده و نخستین موارد ابتلا در دیگر کشورهای اروپایی نیز شناسایی شده‌اند. آلمان، اتریش، کرواسی و سوئیس جزو کشورهایی هستند که دیروز نخستین موارد ابتلا را اعلام کرده‌اند. همه موارد شناسایی شده به نوعی با ایتالیا ارتباط داشته‌اند. در برزیل و الجزایر نیز نخستین موارد ابتلا شناسایی شده است. این 2 مورد اخیر نیز با ایتالیا در ارتباط بوده‌اند. در فرانسه و اسپانیا نیز از قبل موارد ابتلا گزارش شده بود. با این حال، کشورهای اروپایی هنوز تصمیمی برای بستن مرزهایشان با ایتالیا را ندارند و معتقدند می‌توانند گستره شیوع را کنترل کنند.
درکره‌جنوبی آمار مبتلایان به ویروس کرونا از هزار و 200نفر گذشته است. 11نفر نیز قربانی آن شده‌اند. همزمان با انتشار آمار جدید مربوط به کرونا در کره‌جنوبی، ارتش آمریکا نیز تأیید کرده که یکی از سربازان آمریکایی مستقر در خاک کره به این ویروس آلوده شده است. فرد مبتلا یک سرباز 23ساله است که در قرنطینه به سر می‌برد. آمریکا 28هزار و 500سرباز مستقر در کره دارد و مورد اخیر ترس از ابتلای افراد بیشتر را شدت بخشیده است. دونالد ترامپ دیروز طی سخنانی تلاش کرد ترس ناشی از شیوع کرونا در آمریکا را مهار کند. او مدعی شد که همه‌‌چیز تحت کنترل است و جایی برای ترس وجود ندارد. بسیاری از رسانه‌های آمریکایی ضمن انتقاد از ترامپ تأکید کردند که سخنان او تنها با هدف حفظ بازارهای سهام در آمریکا در شرایط بحرانی پیش آمده در جهان مطرح شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید