• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 3 اسفند 1398
کد مطلب : 95611
+
-

چگونه لپ‌تاپ بخریم؟


   اگر با وجود نوسان قیمت و مشکلات تعمیر و نگهداری، به‌تازگی تصمیم به خرید لپ‌تاپ، به‌خصوص در انواع سطح بالا و گرانقیمت گرفته‌اید، توجه به برخی نکات کلیدی می‌تواند از پشیمانی شما پس از خرید محصولات بی‌کیفیت جلوگیری کند.
   توجه داشته باشید که لپ‌تاپ محصولی الکترونیکی با طول عمری مشخص است با این شرایط اگر از لپ‌تاپ خود چند سال استفاده مفید کرده باشید، نگرانی چندانی برای خرابی آن در مقایسه با لپ‌تاپ جدیدی ندارید که تنها پس از چند‌ماه با مشکل مواجه شده  است.
   برخی لپ‌تاپ‌ها با وجود آزمایش‌های اولیه شرکت‌های سازنده، دارای مشکلات ذاتی در زمینه باتری، سخت‌افزار، صفحه نمایشگر، صفحه کلید و سوئیچ‌ها، کابل اتصال مانیتور، حافظه و... هستند که در بسیاری از نقاط جهان فراخوان و تعویض می‌شوند، اما چنین امکانی در ایران وجود ندارد.
    با این شرایط اطمینان از قابل تعمیربودن لپ‌تاپ و داشتن گارانتی و نمایندگی مجاز، اصل نخست خرید این کالاست. بهتر است پیش از خرید لپ‌تاپ، از وجود نمایندگی معتبر و گارانتی آن مطمئن شوید، چرا که خرابی لپ‌تاپ‌های قاچاق یا وارداتی به شیوه مسافری می‌تواند نگرانی‌های بیشتری را در پی داشته باشد.
   هنگام مشکلات سخت افزاری نیز تنها به تکنیسین‌های معتبر و فروشگاه‌های مجاز مراجعه کرده و از رفتن به مغازه‌هایی که تنها در زمینه نرم‌افزار تخصص دارند، پرهیز کنید. همچنین برخی لپ‌تاپ‌ها، به‌دلیل مشکلات تعمیرپذیری هزینه‌های بالایی را به شما تحمیل می‌کنند.
   پیش از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید لپ‌تاپ، در مورد مشکلات آن در فضای مجازی جست‌وجو کنید و مطمئن شوید که لپ‌تاپ مورد نظر شما ایرادات ذاتی و کارخانه‌ای نداشته باشد. با یک جست‌وجو در اینترنت می‌توانید از دیدگاه‌های برخی کاربران و خریداران قبلی در مورد مشکلات لپ‌تاپ مذکور مطلع شوید.
  از خرید لپ‌تاپ های استوک وارداتی و دست‌دوم موجود در بازار با توجیه قیمت‌های کمتر خودداری کنید. متأسفانه بسیاری از شرکت‌های داخلی اقدام به واردات لپ‌تاپ‌های استوک از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یا اروپایی می‌کنند؛ همان لپ‌تاپ‌هایی که شرکت گارانتی‌کننده، این نوع لپ‌تاپ‌ها را به‌عنوان دستگاه معیوب از مشتریان تحویل گرفته و با انجام تعمیرات سطحی و قیمت کمتر به بازار ایران عرضه می‌کنند.
   پس از خرید نیز توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات ظاهری (فرورفتگی، شکستگی، قورشدگی و...) یا ارتقای حافظه‌های ذخیره‌سازی‌ و رم لپ‌تاپ می‌تواند منجر به خارج ‌شدن آن از گارانتی شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید