خوشمزههای مامانپز
در تهران که فرصت کم است و همهچیز از اول صبح تا خود شب روی دور تند حرکت میکند، آشپزی برای خیلیها، بهخصوص کارمندان و دانشجویان اگر در اولویت آخر نباشد قطعا در اولویت اول هم نیست؛ درست به همین دلیل است که هر روز از یک جایی از خیابانها و کوچههای شهر، رستورانی یا فستفودی سر در میآورد؛ رستورانهایی با غذاهای مشابه و مواداولیه کمکیفیت که کمترین ضرر آن چاقی مفرط است.
اما معضل یخچال خالی و فرصت کم و خستگی مفرط برای همه ما اگر با تماس با یک فستفودی و چندتا ساندویچ و پیتزا تمامشده تا یک روز دیگر، برای تبسم لطیفی چالشی بوده که باید آن را حل میکرده؛ پس او به داستان ایدهای فکر میکند که بتواند غذاهای خانگی را که درون دیگ مامانها حسابی قل خورده و جاافتاده و طعم و عطرش با غذای هیچ رستورانی برابری نمیکند به آنهایی برساند که مثل خودش کارمند هستند و دوست ندارند تن به فستفودها و غذاهای چرب و چیلی دهند. نتیجه فکرکردنها و مشورتها، استارتآپی میشود که واسطهای است بین جماعت دوستدار غذاهای خانگی و مامانهایی که با عشق در آشپزخانههایشان طعمها و مزههای دوست داشتنی را میآفرینند؛ «در نهایت به پلتفرم اینترنتی رسیدیم که در آن کسانی را که دلشان برای دستپخت مادرشان لک زده بود به مامانهای با سلیقه لینک دهیم.» کسب و کار مامانپز خیلی زود مورد استقبال قرار میگیرد، او که کارمند یکی از بانکهای خصوصی بوده، کارش را بعد از مدتی رها میکند و کسبوکارش میشود مامانپز؛ «همیشه دوست داشتم که کار خودم را داشته باشم و چه چیزی بهتر از موقعیتی که فراهم آمد؛ پس انرژیام را پای کاری که مورد علاقهام بود، صرف کردم.»
لطیفی این روزها علاوه بر کارآفرینی برای خودش و یک تیم کامل از دوستانش، توانسته برای 240زن خانهدار هم شغل ایجاد کند؛ «آنها در خانه هستند به امور زندگی خود میرسند و به آشپزی غذاهایی که مورد علاقهشان هم هست میپردازند، این تمام اتفاقی است که در مامانپز رخ میدهد.»