• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93361
+
-

انتقام جوانمردانه

سردار قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس وعده انتقام سردار سلیمانی را داد

انتقام جوانمردانه

آیین معارفه فرماندهی نیروی قدس صبح روز گذشته با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در پی شهادت سردار سلیمانی، آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرده بودند.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین معارفه خود طی سخنانی اظهار داشت: این مراسم در واقع میثاق با فرمانده‌ای دلاور، مردمی و ولایتمدار است و ما گرد هم آمدیم تا با این الگوی قهرمان مقاومت و انسان ملکوتی پیمان ببندیم که راهش همچنان استمرار خواهد داشت. وی گفت: دشمن ناجوانمردانه شهید سلیمانی را شهید کرد؛ آنها مرد میدان جنگ نبودند که در میدان جنگ با ایشان درگیر شوند و در اوج ناجوانمردی این شهید عالی مقام را شهید کردند. به گزارش فارس، سردار قاآنی افزود: گرچه او را ناجوانمردانه زدند اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سرتاسر عالم خونخواه او هستند ان‌شاءالله جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد. فرمانده نیروی قدس سپاه خاصیت شیطان بزرگ را شیطنت، دشمنی و خباثت عنوان و تأکید کرد: دشمنان ما زبانی غیر از زور را نمی‌فهمند، از این‌رو باید در مقابل آنان مستحکم بایستیم؛ اگر ما به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم، همه تهدیدها قابلیت تبدیل‌شدن به فرصت را دارند. فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان یگانه راه غلبه بر دشمن را ایستادگی و مقاومت برشمرد و تأکید کرد: راه و مسیر روشنی که حاج‌قاسم در آن با اقتدار و صلابت گام برمی‌داشت، همانگونه که در حکم فرماندهی معظم کل قوا تصریح شده است، با قدرت استمرار خواهد داشت.

شهید سلیمانی زنده‌تر از قاسم سلیمانی
در مراسم معارفه سردار قاآنی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز یکی از تلخ‌ترین و غم‌انگیز‌ترین تودیع‌های سپاه را تجربه می‌کنیم، گفت: ما امروز یک فرمانده بزرگ، اسطوره فراموش‌نشدنی و تکرار‌ناپذیر که در‌بر‌دارنده جمیع فضایل الهی بود را تا عرش تودیع می‌کنیم. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه حاج‌قاسم نه‌تنها زنده، بلکه حیات‌بخش و جریان‌ساز است، اظهار کرد: فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی آغاز سردار سلیمانی جدید است، گفت: شهید سلیمانی زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته است. سرلشکر سلامی در بخشی از اظهاراتش خاطرنشان کرد: تصور غلط دشمن این بود که اگر این سردار رشید سپاه اسلام را ترور کند، ماجرا تمام خواهد شد؛ اما همگان دیدند خون این شهید والامقام و حضور ۵۰میلیونی مردم زیر تابوت وی، تمامی توطئه‌ها و ترفندهای شوم دشمن را بر باد داد و حرکت جدیدی را آغاز کرد. سرلشکر سلامی در ادامه اظهار کرد: به فضل الهی پرچمی که در دستان سردار سلیمانی بود، امروز به فرمانده‌ای جانباز، دلاور و متقی و مدیری مبتکر و خلاق که بیش از ۲۵سال همرزم حاج قاسم بوده، سپرده شده است؛ سردار حجازی نیز که به‌عنوان جانشین نیروی قدس معرفی شده‌اند، این سمت را با تواضع و بزرگ‌منشی پذیرفتند و به فضل الهی این مسیر روشن با قدرت تداوم خواهد یافت.

انتصاب جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه
در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه، با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی نیز به‌عنوان جانشین این نیرو منصوب شد. سردار سرتیپ پاسدار حجازی با نام کامل «سیدمحمد حسین‌زاده حجازی»، متولد سال۱۳۳۵ در اصفهان است. او در اوایل انقلاب برای مبارزه با جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه‌طلب به غرب کشور رفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز در امر اعزام نیروهای مردمی و ساماندهی نیروهای بسیجی اعزامی به جبهه فعالیت می‌کرد.
ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرماندهی سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان و قرارگاه قدس ازجمله دیگر سوابق سردار حجازی در دوران دفاع‌مقدس است.
وی پس از پایان جنگ به‌عنوان معاون نیروی انسانی و معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج فعالیت داشت تا آنکه در اسفندماه سال۱۳۷۶ با حکم فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب شد و به‌مدت ۱۰سال فرماندهی این نیرو را برعهده داشت. سردار حجازی همچنین در سال۱۳۸۶ به‌عنوان رئیس ستاد فرماندهی کل سپاه(معاون هماهنگ‌کننده) منصوب شد و از خرداد۱۳۸۷ تا مهر۱۳۸۸ نیز جانشینی فرمانده کل سپاه را برعهده داشت. به‌گزارش فارس، او همچنین در کارنامه کاری خود، معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح با حکم فرمانده معظم کل قوا را نیز برعهده داشته است و در سال‌های اخیر نیز مسئولیت میدانی در یکی از محورهای جبهه مقاومت را برعهده داشت.

   گرامیداشت شهدای مقاومت و شهدای سانحه سقوط هواپیما

مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت و شهدای سانحه سقوط هواپیما با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه و سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و خانواده شهدای مقاومت و شهدای سانحه سقوط هواپیما شامگاه یکشنبه 29دی ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی مذهبی مسجدالرضا(ع) برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید