• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92537
+
-

صدور کارت سوخت المثنی


  اگر کارت سوخت خودروی شما مفقود شده یا به هردلیلی ناچار به دریافت مجدد آن هستید، مطلع باشید که به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی هیچ محدودیتی برای صدور چند باره کارت المثنی سوخت خودرو وجود ندارد.
  توجه داشته باشید که صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، بنابراین کسانی که کارت سوخت نداشته و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده‌اند، می‌توانند خود یا وکیل قانونی آنها با در دست‌داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند.
  اشخاص حقیقی باید یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه را به همراه داشته باشند و اشخاص حقوقی نیز باید معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز و اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه شخص نماینده را به همراه داشته باشند.
  دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر مذکور برای دریافت کارت المثنی سوخت اقدام کنند. در مورد خودرو‌های لیزینگی (خودرو‌های اجاره به شرط تملیک) نیز اسناد و مدارک در اختیار استفاده‌کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو، شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود.
   همچنین برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه‌های پوز بانک ملت مستقر در این دفاتر و دریافت رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر ضروری است.
   از نظر مدت زمان تحویل مدارک تا ارائه کارت سوخت المثنی نیز توان تولید روزانه کنونی کارت سوخت در کشور ۳۰‌هزار عدد است که برخی مواقع به ۵۰ هزار کارت نیز می‌رسد اما از آنجا که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار درخواست کارت در صف تولید قرار دارند، ممکن است زمان صدور کارت‌ سوخت که در حالت عادی ۲ تا ۳ هفته است به حدود ۲‌ماه افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :