• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90798
+
-

همسرکشی مرد ایرانی در ژاپن

همسرکشی مرد ایرانی در ژاپن

مرد ایرانی در شهر سایتامای ژاپن، همسر سابقش را به قتل رساند و 24ساعت بعد در توکیو دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه دوازدهم آذرماه امسال(سوم دسامبر2019)، نوجوان 15ساله ژاپنی در حال عبور از پارکی در شهرسایتاما بود که متوجه درگیری زن و مردی میانسال شد. در جریان این درگیری مرد با چاقو ضرباتی به زن زد و نوجوان ژاپنی وحشت‌زده خود را نزد پلیس رساند و ماجرا را به آنها اطلاع داد.
ماموران پلیس راهی پارک شدند و در میان بوته‌ها جسد خونین زنی را پیدا کردند. او با ضربات چاقو کشته شده بود و ظاهرش نشان می‌داد که اهل کشور ژاپن نیست. شاهد نوجوان نیز می‌گفت که این زن و مرد به زبان دیگری صحبت می‌کردند و ژاپنی نبودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد زنی که به قتل رسیده 50ساله و ایرانی است. بررسی اسناد موجود در اداره پلیس نشان می‌داد که او پیش از این چندین بار نزد پلیس شهر سایتاما رفته و از شوهر سابقش به اتهام مزاحمت شکایت کرده بود. از سوی دیگر مشخصاتی که نوجوان 15ساله ژاپنی (شاهد درگیری) از مرد قاتل می‌داد با مشخصات شوهر سابق این زن مطابقت داشت؛ به همین دلیل فرضیه جنایت از سوی مرد ایرانی قوت یافت و او تحت تعقیب قرار گرفت.

دستگیری در توکیو
ماموران پلیس ژاپن 24ساعت بعد محل زندگی مرد ایرانی را در توکیو شناسایی کردند. او اما در خانه نبود و فراری شده بود. با این حال جست‌وجوی مأموران ادامه داشت تا اینکه مرد ایرانی داخل ماشینش در پارکینگ ساختمانی در توکیو بازداشت شد.
مرد 51ساله در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به جنایت ندید. وی گفت: من و همسرم از یکدیگر جدا شده بودیم اما هرازگاهی با هم تماس می‌گرفتیم. من در شهر توکیو زندگی می‌کردم و او در سایتاما. چند وقت پیش بر سر مسائل و اختلافاتی که در گذشته داشتیم با هم درگیر شدیم. این درگیری ادامه داشت تا اینکه روز حادثه در پارک قرار گذاشتیم که صحبت کنیم. مشغول حرف زدن بودیم که با هم درگیر شدیم. او چاقویی همراهش بود و قصد داشت جان مرا بگیرد اما من پیش‌دستی کردم و چاقو را از همسر سابقم گرفتم و چند ضربه به او زدم و درواقع از خودم دفاع کردم. این متهم پس از اقرار به جنایت به زندان ژاپن منتقل شد و پرونده وی در حال رسیدگی است.

شکایت در ایران 
اما در ایران، وقتی خانواده زن در جریان این جنایت قرار گرفتند راهی دادسرای جنایی تهران شدند تا از داماد سابقشان به اتهام قتل عمدی شکایت کنند. آنها علاوه بر این خواستار تحویل جسد دخترشان به ایران شدند. پدر مقتول به قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، گفت: دخترم و شوهرش 15سال پیش برای کار و زندگی به ژاپن رفتند. در آنجا اما دچار اختلافات شدیدی شدند و این اختلافات باعث شد که از هم جدا شوند. دخترم در شهر سایتاما زندگی می‌کرد و شوهر سابقش در توکیو. با اینکه جدا شده بودند اما دامادم مدام برای دخترم مزاحمت ایجاد می‌کرد. ما این مسئله را در گفت‌وگوهای تلفنی که با دخترم داشتیم، فهمیدیم. حتی کار به جایی رسیده بود که دخترم چندبار از شوهر سابقش شکایت کرد.
وی ادامه داد: مزاحمت‌های این مرد برای خانواده ما تمامی نداشت و او حتی دختر دیگرم را که در تهران زندگی می‌کند از طریق تماس‌های تلفنی آزار می‌داد و تهدیدش می‌کرد. دامادم برای دختر دیگرم که زمانی خواهرزنش بود، پیام‌های تهدیدآمیز می‌فرستاد. گاهی هم فیلم‌های مستهجن ارسال می‌کرد و می‌گفت باید با او ازدواج کند. حتی به او گفته بود که از ابتدا عاشق وی بوده و حالا که طلاق گرفته باید با دختر دیگرم ازدواج کند.
این مرد ادامه داد: درست فردای روزی که دخترم به قتل رسید بسته‌ای مشکوک از طریق پست به‌دست دختر دیگرم که در تهران زندگی می‌کند، رسید. داخل بسته مشکوک، نامه‌ای تهدیدآمیز از سوی داماد سابقم بود. او دخترم را تهدید کرده بود اگر با او ازدواج نکند، وی را هم مانند خواهرش به قتل می‌رساند. حالا هم درخواستمان این است که ابتدا جسد دخترم که در پزشکی قانونی ژاپن است به ایران برگردد و بعد قاتل او در ایران محاکمه و قصاص شود. ما خواستار این هستیم که پرونده قتل دخترم در ایران رسیدگی شود.
با درخواست این مرد، پرونده‌ای درخصوص قتل زن ایرانی در ژاپن گشوده شد و قاضی جنایی دستورات لازم درخصوص تحویل جسد مقتول به ایران را صادر کرد و از طریق پلیس بین‌الملل با پلیس ژاپن مکاتبه کرد تا متهم به پلیس ایران تحویل داده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید