• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89767
+
-

دنیزلی-تراکتور پایان تلخ یک رؤیا

دنیزلی-تراکتور پایان تلخ یک رؤیا

امیرحسین اعظمی| مصطفی دنیزلی، سرمربی 70ساله تراکتور ظهر روز گذشته با تصمیم محمدرضا زنوزی، مالک متمول این باشگاه از سمت خود برکنار شد. تیم تبریزی در شروع لیگ با بردهای یک‌گُله به بالای جدول رسید و درهم کوبیدن نساجی با 4گل، همه نگاه‌ها را به سمت تیمِ آقامصطفی سوق داد. این بازی اما آخرین لبخندهای فاتحانه دنیزلی را به همراه داشت، باخت‌ها یکی پس از دیگری شروع شد و 3شکست پیاپی برابر صنعت‌نفت، استقلال و سپاهان، سقوط تراکتور را به همراه داشت. زنوزی ترجیح داد در تعطیلات 3هفته‌ای لیگ‌برتر هم به دنیزلی فرصت بدهد ولی تساوی برابر شاهین بوشهر - اولین گزینه سقوط به لیگ دسته‌اول- خشم مالک تراکتور را به همراه داشت و زنوزی در نهایت دیروز تصمیم به اخراج دنیزلی گرفت. تراکتور حالا به رده هشتم جدول رسیده است؛ آن هم با بازی‌های نه‌چندان دلچسب که منجر به از دست دادن 11امتیاز در 4بازی آخر شد. زنوزی که با انتخاب آقامصطفی رؤیای قهرمانی در لیگ امسال را در سر داشت، بعد از انجام فقط 11بازی تصمیم به اخراج این مربی گرفت تا همکاری دنیزلی و تراکتور پایانی تلخ به همراه داشته باشد. البته برخی هم بر این عقیده‌اند که زنوزی در اخراج دنیزلی عجولانه تصمیم گرفته و پیروزی در 2بازی عقب‌افتاده برابر شهرخودرو و پیکان می‌توانست تراکتور را به بالای جدول برساند.
  خشم تی‌تی‌ها
در بازی با شاهین بوشهر، تعداد تی‌تی‌های متعصبی که روی سکوهای یادگار نام تراکتور را فریاد می‌زدند، از 70هزار نفر به هزار نفر رسید. آنها دیگر از نتایج بد تیم خود خسته شده‌اند و این یک اولتیماتوم بزرگ بود، اما یک تساوی مقابل تیم قعرنشین شاهین بوشهر آنها را خشمگین‌تر کرد تا دیگر سکوت را چاره کار ندانند. تراکتور در حالی به این روزهای سخت رسید که دنیزلی پُرهزینه‌ترین تیم تاریخ تراکتور را در این فصل بست و هرگز تصور نمی‌کرد با این تیم پرمهره تا رده هشتم جدول سقوط کند.
  انتقاد از تغییرات زیاد
نگاهی به 13بازی گذشته تراکتور در لیگ‌برتر و جام‌حذفی نشان می‌دهد که این تیم هرگز در 2مسابقه متوالی با ترکیب مشابه به میدان نرفته و این موضوع در هماهنگی تاکتیکی سرخ‌های تبریزی کاملا مشهود بود. نکته مهم دیگر این است که دنیزلی پُست اصلی تعدادی از بازیکنان تیمش را هم تغییر داده بود. دنیزلی و زنوزی در فصل نقل‌وانتقالات تمام تمرکزشان را روی جذب هافبک و مهاجم گذاشتند و همین موضوع باعث شد تا تراکتور در فاز تدافعی با مشکل مواجه شود. جدا از هزینه‌های زیادی که زنوزی برای حفظ مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه انجام داد، جذب بازیکنان خارجی هم خرج زیادی روی دست مالک تراکتور گذاشت.
 2 بازیکنی که خریدشان سروصدای زیادی ایجاد کرد، مازولا و کوین فورچونه بودند؛ نفراتی که قرار بود ستاره‌تر از بازیکنان ملی ایرانی باشند و قدرت خط حمله تراکتور را بالا ببرند ولی مصدومیت‌های متوالی، آماده نبودن و البته کیفیت پایین‌شان در مسابقات، آنها را به یک بازیکن معمولی خارجی در نگاه هواداران بدل کرده است. مازولا و فورچونه جزو گران‌قیمت‌ترین بازیکنان لیگ برتر هستند ولی به‌نظر می‌رسد به درستی برای خرید این بازیکنان هزینه نشده، این در حالی است که عملکرد میمبلا و سوگیتا در تراکتور تا حدودی قابل دفاع است.
  جانشین دنیزلی کیست؟
باشگاه تراکتور روز گذشته اعلام کرد که تا زمان انتخاب سرمربی جدید، هدایت فنی این تیم به احد شیخ‌لاری، سرپرست تیم سپرده شده است. جالب اینجاست که برخی دلال‌ها و افراد فعال در برخی رسانه‌ها چند مربی خارجی را به زنوزی معرفی کرده‌اند و منتظر پاسخ مالک تراکتور هستند. روز گذشته برخی از سایت‌های خبری از انتخاب علی دایی به‌عنوان سرمربی جدید این تیم خبر دادند ولی دایی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: «10روز قبل با من برای قبول هدایت تراکتور صحبت کردند اما با توجه به مشکلات شخصی نتوانستم پیشنهاد آنها را قبول کنم. من از آقای زنوزی و همینطور مدیران باشگاه‌ تراکتور تشکر می‌کنم، اما متأسفم که نتوانستم پیشنهاد آنها را بپذیرم.» از طرفی این شایعه هم مطرح شده که دراگان اسکوچیچ که در صنعت نفت نتایج خوبی گرفته در فهرست گزینه‌های تراکتور قرار دارد. سرخ‌های تبریزی همچنان در حسرت کسب یک عنوان قهرمانی در لیگ ایران هستند و به‌نظر می‌رسد تا پایان فصل چالش‌های مختلفی در انتظار این تیم باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید