• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 23 آبان 1398
کد مطلب : 87727
+
-

مزد صبر

خانه پدری از توقیف درآمد

فرهنگ
مزد صبر


مسعود میر ـ‌ روزنامه‌نگار

آنچه بر سر خانه‌پدری آمده کم‌نظیر است. رکورد طولانی توقیف و اکران یک روزه و سپس توقیفی مدت‌دار و باز اکرانی چند‌روزه و خلاصه توقیف دوباره، خشت‌های خانه‌پدری را به کلنگ اعمال سلیقه‌های مسئولان ارشاد و مدیران قضایی کشور سپرد اما این خانه ویران نشد و حالا با صبوری کارگردان، پیگیری‌های وزیر ارشاد و البته مساعدت رئیس دستگاه قضا دوباره درهایش را به روی مشتاقان گشوده‌است.

معاون نظارت در گفت‌وگو با همشهری:
ارشاد و قوه قضاییه برای حل مشکل وارد گود شدند




خبر رفع توقیف خانه‌پدری روز گذشته منتشر شد اما این خبر را معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی که فایل آن در اختیار همشهری قرار گرفت تأیید کرده‌بود. سیدمحمد‌مهدی طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه مراحل قانونی رفع توقیف فیلم آقای عیاری سپری شده می‌گوید:
«اتفاقی که برای فیلم خانه پدری افتاد ربطی به حضور من ندارد. سیاست کلی ما در ارشاد و سازمان سینمایی این است که اگر فیلمی می‌تواند موانع فرهنگی خود را برطرف کند و به‌دست مخاطبان برسد، چرا این اتفاق برایش نیفتد؟ سلایق و قضاوت‌ها مختلف است و گاهی درخصوص یک فیلم قضاوت‌های مختلفی از سوی افراد می‌شود و بعضی می‌گویند فلان فیلم شاهکار است و گروهی همان فیلم را ضد‌خانواده می‌خوانند. در این فضا چالشی بین ما و قوه‌قضاییه ایجاد شد ولی به این دلیل که مجموعه ارشاد و تمام دوستان ما در قوه قضاییه از سر دلسوزی برای حل مشکل وارد گود شدند دو طرف به حرف‌های بی‌ربطی که گروهی از منتقدان در مورد سیاسی‌کاری در این فیلم گفتند اهمیتی داده‌نشد و تلاش بر این بود که در یک فضای سالم گفت‌وگو کنیم. حالا هم خوشحالیم که این اتفاق، فرصت گفت‌و‌گو را برای ما فراهم کرد و به همین دلیل موضوع خانه پدری با تمام تلخی‌های پیش‌آمده اتفاق مبارکی بود. حالا هم با اکران مجدد فیلم مشخص می‌شود 2نهاد فرهنگی و قضایی هیچ‌وقت مسیر گفت‌وگو را برای حل مسائل از طریق قانون نبسته‌اند.» طباطبایی‌نژاد همچنین با تشکر از اعضای معاونت فرهنگی قوه‌قضاییه که با سعه‌صدر و گشاده‌رویی برای حل مشکل همکاری کردند گفت: «همیشه شائبه‌هایی وجود دارد ولی کسانی که دغدغه فرهنگی دارند نباید نگران این شائبه‌ها باشند.»
خانه پدری روی پرده سینماهاست، مسئولان فرهنگی و قضایی با تعامل ثابت کردند که هنر ناب برنده‌است و بنا نیست تفاوت سلیقه‌های مختلف منتهی شود به پاک‌شدن نظر و سلیقه‌های دیگر...



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :