• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86260
+
-

تلاش برای جلوگیری از نابودی تالاب نئور

 مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: باید همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه احیای دریاچه نئور ریسک‌پذیر باشند تا با یک جراحی واقعی علاج درد این دریاچه را بفهمیم.

 شهاب‌الدین منتظمی در جلسه تدوین برنامه احیای تالاب نئور در اردبیل اظهار کرد: ما در این 10سال در مورد حیات دریاچه و تالاب نئور غفلت کردیم و باید با پذیرش ریسک‌ها و با استفاده از روش‌های جدید به سمتی حرکت کنیم تا احیای این دریاچه به‌معنای واقعی اتفاق بیفتد. به گزارش ایسنا،وی به وضعیت متمایز این دریاچه با عارضه سایر تالاب‌ها و دریاچه‌ها در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار انجام کار براساس اصول طراحی شده و برنامه‌ریزی شده باید در رسیدن به نقطه موفقیت ریسک‌پذیری همراه با تعامل همه دستگاه‌ها را شاهد باشیم تا با بهره‌گیری از یک برنامه مشخص و منابع تعریف شده کارها به پیش برود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: در هیچ حوزه مطالعاتی حتی به شکل پایلوت فرایندی را مشاهده نکردیم که مشکلات زیست‌محیطی همراه با ریسک و آینده‌نگری تعریف و تبیین نشده باشد، چرا که اگر ریسک‌ها و آینده‌نگری را مدنظر قرار ندهیم نمی‌توانیم از جنس علاج‌بخشی برای چنین تالاب‌ها کاری خاص انجام دهیم.انتظار می‌رود پژوهشکده آبزی‌پروری در احیای دریاچه نئور در کنار سازمان محیط زیست به‌عنوان بازوی علمی ورود پیدا کند تا بخشی از کار با مطالعات دقیق آنها به انجام برسد. در فرایند شکل گرفته باید جلوی روند فاجعه‌بار نابودی این دریاچه گرفته شود تا در یک فرصت زمانی سه ساله کار احیا به نتیجه رسیده و اسباب خشنودی مردم فراهم‌ آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید