• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85262
+
-

خودروی چه رنگی بخریم؟


  انتخاب رنگ خودرو یکی از فاکتورهای مهم خرید و فروش است. گرچه در ایران اغلب خوردوها به رنگ سفید، مشکی، طوسی و بژ  عرضه می‌شود اما داشتن یک خودرو به رنگ نارنجی نسبت به رنگ‌های دیگر در بازارهای جهانی به‌طور متوسط حدود 4/20 درصد هزینه بیشتری روی دست خریدارانش می‌گذارد و خودروی بنفش نیز 9/14 درصد هزینه بیشتر را به‌دنبال دارد.
  فروش خودروهای کارکرده قرمز بدترین بازار را دارد، اما در آمریکا برای خرید خودروی قرمز باید حدود 4/5 درصد بیشتر از هزینه متوسط پرداخت کنید.
  خودروی سبز دودی یا آبی مایل به سبز نیز ازجمله خاص‌ترین رنگ‌ها در بازارهای جهانی است که حدود 4/4درصد هزینه بیشتر روی دست مشتریان می‌گذارد.
   خرید خودروی سفیدرنگ 5/3درصد هزینه بیشتر را به مشتریان تحمیل می‌کند؛ هزینه‌ای که برای خودروی سبز به 9/2درصد می‌رسد. اما خودروی رنگ سبز طرفدار چندانی ندارد.
  خرید خودرو به رنگ زرد 9/1درصد و صورتی یک‌درصد، هزینه بیشتر را به‌دنبال دارد. زرد جزو آن دسته از رنگ‌هاست که به‌دلیل هزینه کمتر و خاص بودن آن مورد توجه بسیاری از خودروسازان قرار می‌گیرد.
  خرید خودرو به رنگ آبی 7/2درصد و خاکستری 8/2درصد هزینه به‌دنبال دارد، اما آبی دومین رنگی است که توانایی بهتری در معاملات نسبت به سایر رنگ‌ها دارد.
  خرید خودروی قهوه‌ای 3/3درصد و مشکی 4/4درصد هزینه بیشتر را به همراه دارد و قهوه‌ای رنگی نه چندان محبوب برای فروش است. اما بیشتر مردم مشکی را بهترین انتخاب ممکن برای خودرو می‌دانند.
  خرید خودرو به رنگ نقره‌ای 
7/13 درصد، طلایی 8/15درصد و بژ 3/24درصد هزینه بیشتر را هنگام فروش به مالکان تحمیل می‌کند، این سه رنگ بدترین رنگ‌های خودرو هنگام فروش هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید