• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84679
+
-

اماکن رویایی به نام «دارنو» و «فراخین»

این روزها در دل جنگل‌های نوشهر 2 اثر طبیعی به نام آبشار دارنو و دریاچه فراخین، طبیعت‌گردان زیادی را به سوی خود می‌کشانند

منابع طبیعی
اماکن رویایی به نام «دارنو» و «فراخین»

7 آبشار کوچک و بزرگ در جنگل‌های هیرکانی نوشهر در فاصله نزدیک به هم، گنجینه‌ای طبیعی، تابلویی زیبا و رویایی را فراروی هر طبیعت‌گردی ترسیم می‌کند. به گزارش مهر، مجموعه آبشار دارنو از 7 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل ‌شده و بزرگ‌ترین آبشار آن ۲۰ تا ۲۵ متر ارتفاع دارد. در تعطیلات طبیعت‌گردان و تورگردان‌های زیادی از مناطق مختلف کشور برای دیدن این جاذبه بکر و رویایی به دل جنگل‌های جاده معدن نوشهر سفر می‌کنند.حاشیه این جاده جنگلی مملو از درختان توسکای سر به فلک کشیده است. طبیعت آن در پاییز رنگارنگ و پر نقش‌ونگار شده است.


دسترسی به دارنو 

چند کیلومتر که از ابتدای کمربندی به سمت آبشار طی کنید به یک دوراهی می‌رسید که یکی سمت دریاچه فراخین و دیگری به سمت آبشار دارنو می‌رود. برای رسیدن به آبشارهای دارنو باید از عرض رودخانه عبور کرد. پس از گذر از آبشار کوچک و ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در دل جنگل به دومین آبشار خواهید رسید که دارنو نام دارد. 


شگفتی طبیعت‌گردان

«شادی کامل» که از آمل به همراه ۶۰ نفر از اعضای یک تور برای دیدن آبشار آمده است، می‌گوید: مسیر دسترسی به آبشار دارنو بسیار رویایی بود. جنگل سبز و بکر، طبیعت‌گردی را بسیار لذت‌بخش کرده بود.وی ادامه می‌دهد: مجموعه آبشار دارنو متشکل از 7 آبشار کوچک و بزرگ است که بزرگ‌ترین آن‌که در واقع دومین آبشار محسوب می‌شود بین ۲۰ تا ۲۵ متر ارتفاع دارد و جای بکری است تا یک روز تعطیل را به ‌اتفاق خانواده یا دوستان در کنار آن سپری کنید.این طبیعت‌گرد بیان می‌کند: توصیه می‌کنم یک‌بار هم شده علاقه‌مندان به طبیعت برای دیدن این مجموعه زیبا و رویایی اقدام کنند.

«محمد اکبری» نیز که چندی پیش به ‌اتفاق جمعی از دوستانش به آبشار دارنو در جاده معدن نوشهر رفته بود می‌گوید: این آبشارها واقعا بکر و زیبا هستند و کمتر کسی از این جاذبه طبیعی خبر دارد و اطلاع‌رسانی مناسبی نشده است.وی با بیان این‌که حاشیه جاده منتهی به معدن متاسفانه از زباله انباشته‌ شده است، ادامه می‌دهد: لازم است طبیعت‌گردان و افراد بومی در حفظ طبیعت دقت بیشتری داشته باشند. حیف است مسیر گردشگری را با زباله، نازیبا کنند.این طبیعت‌گرد اظهار می‌کند: با این‌که در تابستان به آبشار دارنو رفته بودم، اما آب آبشار بسیار سرد بود و خنکای آب و سرسبزی حاشیه آن تعطیلات خوبی برایم رقم زد.


 خاطره‌سازی با تماشای دارنو

یک کارشناس میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان این‌که آبشار دارنو با 7 آبشار به‌ هم‌ پیوسته، یک گنجینه طبیعی در ایران و مازندران به شمار می‌رود، می‌گوید: این آبشار در همه فصل‌ها به ‌ویژه پاییز، رویایی و دیدنی است و مسافران زیادی برای دیدن از جاذبه‌هایش به آنجا سفر می‌کنند.«محسن اکبرپور» می‌افزاید: دیدن آبشار، پوشش سبز منطقه، هوای معتدل و مطبوع جنگلی، طبیعت‌گردی در منطقه را جذاب می‌کند. به کسانی که تاکنون مجموعه آبشار دارنو را ندیده‌اند، توصیه می‌کنم هنگام تعطیلات برای دیدن آن اقدام کنند.وی یادآور می‌شود: تجربه سفر به اعماق جنگل و دیدن آبشارهای هفت‌گانه و گذراندن یک روز کامل در این منطقه بکر یکی از بهترین خاطرات شما خواهد شد.


فراخین؛ رویایی‌تر از دارنو

اگر تصمیم گرفتید به تماشای آبشار دارنو بروید، توصیه می‌شود برای رفتن به این منطقه، کمی وقت خود را مدیریت کنید و دیدن دریاچه فراخین را هم در برنامه‌های سفرتان بگنجانید، زیرا این اثر طبیعی به مراتب جذاب‌تر و رویایی‌تر از آبشار است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد وقتی تصمیم دارید به آبشار دارنو بروید، نخست به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست آن به دارنو می‌رسد و راه سمت چپ هم به فراخین منتهی می‌شود. حالا بعد از تماشای دارنو همان مسیر را برگردید تا به همان دوراهی برسید.

 فاصله این دوراهی تا دریاچه فراخین تقریبا هم اندازه مسیر دوراهی تا دارنو است.در ساحل دریاچه فراخین بی شک زیباترین تابلوی طبیعت را مشاهده خواهید کرد. آنجا که تصویر آسمان و درختان در دریاچه منعکس می‌شود و شما به سختی تشخیص خواهید داد که کدام واقعیت است و کدام انعکاس واقعیت بر آینه دریاچه.این‌که بگوییم فراخین رویایی‌تر از دارنوست پر بیراه نگفته‌ایم، به ویژه در این روزها که پاییز با قلم‌موی خود، رنگ‌های گرم طلایی و نارنجی‌اش را روی برگ درختان این منطقه می‌کشد.


دارنو را در پاییز ببینید 

همه فصول برای دیدن آبشار دارنو مناسب است، اما طبیعت هزاررنگ و پر نقش‌ونگار در پاییز سبب می‌شود تا دارنو در این فصل نیز مسافران زیادی داشته باشد؛ مسافرانی که از گوشه و کنار ایران به آنجا می‌آیند تا لذت یک روز خوب به‌ دور از هیاهوی شهری را در تقویم زندگی‌ خود ثبت کنند. دارنو همیشه دیدنی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :