• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84170
+
-

مربیان موافقت کنند می‌روم 74کیلو

مربیان موافقت کنند می‌روم 74کیلو

محسن محمود صفری

  دومین حضورش در مسابقات جهانی کشتی آزاد را تجربه می‌کرد، حضوری که برای او مدال برنز داشت، مدال برنزی که می‌توانست خوشرنگ‌تر باشد ولی با مماشات خودش و کم‌لطفی داوران نتوانست بالاتر از سکوی سوم قرار بگیرد. یونس امامی که مدت‌هاست در شهریار تهران زندگی می‌کند، با افتخار خودش را «لک» معرفی می‌کند. او درباره اتفاقات نورسلطان با همشهری گفت‌وگو کرده است:
   کشتی با حریف قزاق در ماقبل فینال حرف و حدیث‌های زیادی داشت.
به همه رقبایم احترام می‌گذارم ولی واقعیت ماجرا این است که کشتی‌گیر قزاق اصلا در حد و اندازه‌ای نبود که به فینال مسابقات جهانی برود. همانطور که دیدید در فینال مقابل حریف روس 10هیچ باخت. میزبان با همین ترفندها توانست خیلی از سکوهای جهانی را در وزن‌های مختلف کسب کند و در نهایت هم تیمشان دوم دنیا شد.
   7بر7به حریف قزاق باختی قبول داری خودت هم مقصری و می‌توانستی عملکرد بهتری در این کشتی داشته باشی؟
بله دقیقا همینطور است. با وجود همه مسائلی که گفتم بیشتر از همه از دست خودم ناراحتم. شاید مرحله ماقبل فینال حساسیت این کشتی را برایم بالا برده بود و نتوانستم کشتی خودم را بگیرم. آخر کشتی حریفم را خاک کردم. یک بارانداز هم زدم ولی امتیاز ندادند شاید اگر از اول کشتی با همین سبک کشتی می‌گرفتم فینالیست می‌شدم. باز هم خدا را شکر دست خالی برنگشتم.
  در هر مسابقه‌ای که مدال می‌گیری در شهریار رقص و پایکوبی به پا می‌شود و اقوامت به سبک کردها شادی می‌کنند و فیلم آن را هم در فضای مجازی پخش می‌‌کنند. این بار استقبال پرشورتر بود؟
ما لک هستیم و همشهری‌ها لطف دارند و در لحظات تلخ و شیرین در کنار ما هستند. البته این دفعه خبری از این شادی‌ها نبود، یکی از دوستان فوت کرده بود و خواهش کردیم مراسمی نگیرند.
  مسئولان برای استقبال نیامدند؟
تشریف آوردند، عکس گرفتند و رفتند. (باخنده) 
  یعنی جوایزی را که قول داده بودند، ندادند؟
همیشه این جوایز در حد همان قول می‌ماند، درباره‌اش صحبت نکنیم بهتر است. همین که مردم یک لحظه با مدالم خوشحال شدند، راضی‌ام. در این مدتی که از مسابقات جهانی برگشتم اینقدر مردم به من لطف کردند که شرمنده شدم. با خودم گفتم چرا مدال خوشرنگ‌تری نگرفتم.
   در وزن 70کیلوگرم جا افتاد‌ه‌ای ولی اگر بخواهی شانسی برای حضور در المپیک توکیو داشته باشی باید یکی از اوزان 65یا 74کیلوگرم را انتخاب کنی.
با توجه به قوانین جدید، وزن‌کشی در صبح مسابقات انجام می‌شود و سخت است کیلوهای زیادی کم کنی. شرکت در المپیک و کسب مدال در این مسابقات نهایت آرزوی هر ورزشکاری است و من هم باید تصمیم خودم را خیلی زود بگیرم. نظر خود من شرکت در 74کیلوگرم است ولی باز هم نظر کادر فنی در اولویت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :