• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80526
+
-

8 استان؛ کمک‌حال ایلام برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

استاندار ایلام با اشاره به استقبال گسترده زوار از مرز مهران برای اعزام به عتبات عالیات طی یک ماه اخیر گفت: ۸ استان آذربایجان ‌شرقی، گیلان، قم، همدان، قزوین، مازندران، مرکزی و لرستان به عنوان استان‌های معین ایلام برای خدمات‌دهی به زوار در مرز مهران مستقر می‌شوند.

به گزارش مهر، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بود، این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده و رشد ۵۲۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ورود زائران ایرانی از مرز مهران در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشد ۳۵۹ درصد داشته است. دشتکی از رشد ۱۹۱ درصدی تردد (رفت و برگشت زوار ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: ظرف ۲۱ روز گذشته بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر در مرز مهران تردد داشته است.


بهبود وضعیت مسیرهای اربعین

دشتکی در ادامه از بهبود وضعیت مسیرهای اربعین در استان نسبت به اربعین سال گذشته خبر داد و گفت: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به احداث و تکمیل بزرگراه‌های محورهای اربعین به طول ۲۸ کیلومتر، احداث و تکمیل راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، حفاری 3 هزار متر طول تونل، ایجاد یک زیرگذر و ۲ کنارگذر برای جداسازی مسیر ورودی و خروجی پایانه مسافربری برکت، بهسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از کنارگذر غربی مهران و احداث زیرگذر بزرگراه مهران - مرز بعد از ترمینال برکت اشاره کرد.

استاندار از اتمام پروژه‌های در دست اجرا برای رفع گره‌های ترافیکی تا اربعین امسال خبر داد و افزود: طرح‌های زیرگذر ارغوان، آسفالت و تکمیل کمربند غربی مهران، ایجاد کمربند شرقی پایانه برکت به طول ۴ کیلومتر و تکمیل زیرگذر واقع در تلاقی کمربندی غربی و مسیر مهران به پایانه تا اربعین امسال به اتمام می‌رسند.

وی بیان کرد: همچنین کارهایی همچون افزودن یک پارکینگ بزرگ دیگر به مساحت ۱۰ هکتار، علاوه بر ۸۰ پارکینگ موجود، استقرار اکیپ ماشین‌آلات راه‌سازی استان‌های معین، استقرار ۹۰ پایگاه ثابت و سیار خدمات بهداشتی و درمانی در مسیرهای اربعین استان، به‌کارگیری ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورآمبولانس و هماهنگی و پیگیری برای استقرار ۹ فروند بالگرد به منظور ارائه خدمات درمانی و امدادی برای اربعین امسال در دستور کار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید