• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79010
+
-

۷۰ مدرسه کانکسی در چاراویماق

رئیس آموزش و پرورش چاراویماق: وسعت این شهرستان، پراکندگی جغرافیایی، صعب‌العبور بودن و آمار کم دانش‌آموزان در برخی از روستاها دلیل استفاده از مدارس کانکسی است

آموزش و پرورش
۷۰ مدرسه کانکسی در چاراویماق

با رسیدن ماه مهر، میان دانش‌آموزان روستایی نیز شور و شوق خاصی می‌جوشد، اما نه به اندازه دانش‌آموزان شهری که آب در دل آنها تکان نمی‌خورد. دنیای کودکانی که قرار است سال تحصیلی را دوباره در مدارس کانکسی آغاز کنند و شرایط تحصیلشان به قدری متفاوت است که هنگام بارش برف و باران، گلی شدن راه مدرسه و سرمای کلاس، ذهن آنها را به خود مشغول می‌سازد که مبادا کلاس درس تعطیل شود. به گزارش مهر، دانش‌آموزان چاروایماقی، در جنوبی‌ترین منطقه آذربایجان شرقی، جزو دانش‌آموزانی هستند که باید در مدارس کانکسی سال تحصیلی را آغاز کنند. 

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تایید وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در چاراویماق اظهار می‌کند: جمعیت دانش‌آموزی دائما در حال نوسان است. برای برخی روستاها که یک یا 2 دانش‌آموز دارند، طرحی با عنوان «روستا مرکزی» اجرا و بر اساس آن برای تردد این دانش‌آموزان به روستاهای هم‌جوار سرویس رایگان رفت و برگشت تامین می‌شود.

«حسین صبور» ادامه می‌دهد: تعداد کانکس‌ها ثابت نیست. چه‌بسا در طول یک سال، به دلیل نبود دانش‌آموز و خالی ماندن کانکس، مجبور به تغییر مکان آن به روستایی شویم که حداقل 3 دانش‌آموز دارد. رئیس آموزش و پرورش چاراویماق هم تعداد مدارس کانکسی این شهرستان را ۷۰ عدد اعلام می‌کند و می‌گوید: وسعت شهرستان چاراویماق، پراکندگی جغرافیایی، صعب‌العبور بودن و آمار کم دانش‌آموزان در برخی روستاها موجب می‌شود هر سال ۶  تا ۱۰ کانکس جابه‌جا شود تا بازمانده از تحصیلی وجود نداشته باشد. 

«قربانعلی اسدی» می‌افزاید: اولویت با روستاهایی است که دانش‌آموزان بسیاری دارند، چنانچه در روستای قرخ‌بلاغ مدرسه‌ 3 کلاسه‌ای از سوی مجمع خیرین میاندوآب احداث شده است. در روستاهایی که مدارس کانکسی دارند، بر اساس تفاهم‌ با خیرین، مدرسه‌سازی در آنها انجام خواهد شد. اسدی آمار کم دانش‌آموزان را عامل تعداد زیاد کانکس‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید: هر سال جابه‌جایی کانکس‌ها به روستاهایی که فاقد کانکس هستند، انجام می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید