• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78711
+
-

جمع‌آوری پوشاک نامتعارف در کرج

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج: هدف اصلی این طرح جمع‌آوری پوشاک غیرمتعارف از بساط دستفروشان است که نظارت درستی بر آنها نیست

جامعه
جمع‌آوری پوشاک نامتعارف در کرج

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری پوشاک نامتعارف در کرج، گفت: مزون‌ها نیز زیر ذره‌بین نظارت قرار دارند. «میراسماعیل صدیق» در گفت‌وگو با مهر در خصوص تولید و توزیع پوشاک غیرمتعارف که با موازین اسلامی مغایر است و جنبه غیرفرهنگی دارد، گفت: این موارد مشتمل بر عرضه برخی پوشاک از جمله مانتوهای جلوباز با پارچه توری و شلوارهای جین یا تی‌شرت‌هایی با آرم و نمادهای شیطان‌پرستی است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه مدل و لباس استان که زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در این جلسات که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، به موضوعاتی از قبیل جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان عرضه‌کننده پوشاک و یا نظارت بر کار تولیدکنندگان، مزون‌ها و فروشندگان پوشاک به منظور جلوگیری از عرضه پوشاک مخالف موازین اسلامی و فرهنگ کشورمان پرداخته شد.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج درخصوص فعالیت کارگروه مد و لباس، گفت: رئیس این کارگروه امام‌جمعه و دبیر آن نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
صدیق با اشاره به حساسیت مساله عفاف و حجاب که در کارگروه مد و لباس استان بدان پرداخته می‌شود، گفت: در این جلسات که نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله سپاه، فرمانداری، دادستانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اتحادیه پوشاک حضور دارند، به طرح موضوع پرداخته‌ایم.


برگزاری کلاس‌های آموزشی

وی با تاکید بر اهمیت نظارت‌ها بر عرضه پوشاک منطبق با فرهنگ اسلامی، گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی برای اعضای صنف تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان توسط اتحادیه پوشاک مرکز استان تصویب شده است.
رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج با تاکید بر این‌که پایه محتوای کلاس‌های آموزشی نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی استان است، گفت: مقرر شده رسانه‌ها اقدام به برگزاری میزگرد کنند تا اهمیت مساله حجاب و عفاف به سمع و نظر مردم و مسئولان برسد.
صدیق با بیان این‌که مقرر شده شهرداری کرج دستفروشانی را که در سطح شهر اقدام به عرضه پوشاک نامتعارف می‌کنند جمع‌آوری کند، گفت: از آنجاکه اتحادیه پوشاک اجازه فروش این قبیل لباس‌ها را به واحدهای صنفی نمی‌دهد، برخی اقدام به فروش این لباس‌ها از طریق دستفروشان می‌کنند.
وی با این توضیح که جمع‌آوری پوشاک مخالف موازین اسلامی از بساط دستفروشان شهر در نقاطی مانند میدان طالقانی کرج اجرایی شده است، گفت: در این قالب تی‌شرت‌های با آرم و نماد شیطان‌پرستی جمع‌آوری شد و این طرح جمع‌آوری ادامه دارد.


گلایه از موازی‌کاری

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج با اشاره به موازی‌کاری‌ها در خصوص جمع‌آوری لباس‌های نامتعارف، گفت: امر نظارت بر پوشاک در استان را 3 اتحادیه پوشاک‌داران کرج با 3۵۰۰ واحد صنفی جوازدار، اتحادیه تولیدکنندگان پیراهن با ۳۰۰ واحد تولیدی و اتحادیه دیگر با ۸۰۰ واحد صنفی، انجام می‌دهند.
صدیق با اشاره به این‌که در بحث تولید و توزیع پوشاک نظارت‌های لازم باید اعمال شود، افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو به دنبال سوءاستفاده از خلأ‌های موجود قانونی هستند، زیرا با بی‌نظمی‌های موجود اقدام به فروش غیرقانونی می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که برای جمع‌آوری پوشاک خلاف موازین اسلامی عزمی جدی داریم، گفت: بر این اساس در بازرسی‌های پیوسته‌ای که با کمک اداره اماکن، بازرسی صنعت و معدن و اداره کل تعزیرات حکومتی استان از سطح واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک در کرج داریم، اجازه فروش این نوع پوشاک را نمی‌دهیم.
رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج با اشاره به این‌که در خصوص عرضه چنین پوشاکی ابتدا به مالکین واحدهای صنفی اخطار می‌دهیم، افزود: بی‌توجهی به اخطارها، پلمب واحدهای صنفی را به دنبال دارد، همچنین اعمال جریمه سنگین دور از انتظار نیست.
صدیق با تاکید بر این‌که در قالب جلسات شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصمیم‌گیری در خصوص اعمال نظارت‌های لازم بر عرضه پوشاک پیگیری می‌شود، گفت: درخواست خرید و تهیه لباس‌های مد روز از سوی شهروندان باعث می‌شود تولیدکنندگان مجبور به تولید و توزیع‌کنندگان مجبور به توزیع شوند.
وی با اشاره به اهمیت طراحی پوشاک اسلامی، افزود: باید این طراحی‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شود تا آنها نیز با تولید وسیع و گسترده اقدام به توزیع کنند.


ضرورت برند‌سازی

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج با اشاره به اهمیت برندسازی، گفت: آموزش به واحدهای صنفی با موضوع عفاف و حجاب در دستور کار است.
صدیق در ادامه خطاب به دارندگان واحدهای صنفی پوشاک در استان، گفت: لباس‌های خلاف موازین اسلامی نباید از طریق دستفروشان به فروش برسد و در صورت مشاهده واحد صنفی پلمب می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف اصلی جمع‌آوری پوشاک غیرمتعارف از بساط دستفروشان است که نظارت درستی بر آنها نیست، به گونه‌ای که گاهی فروش و درآمد دستفروشان از واحدهای صنفی بیشتر می‌شود.
رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج در بخش دیگری در خصوص نظارت بر فروش پوشاک در سطح مزون‌های لباس نیز، گفت: مزون‌های دارنده جواز نیز مانند واحدهای صنفی فعال در بازار تحت نظارت‌های لازم اتحادیه پوشاک‌داران کرج هستند، اما بسیاری از مزون‌های لباس نیز بدون جواز در واحدهای آپارتمانی فعالیت داشته و حتی شوهای لباس را به صورت غیرقانونی برگزار می‌کنند. در شبکه‌های مجازی نیز به کار فروش مبادرت دارند که برای چنین مواردی از طریق پلیس فتا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
صدیق از شهروندان خواست فعالیت‌های غیرمجاز مزون‌ها و شوهای لباس را به اداره اماکن و یا تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید