• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78312
+
-

معاینه دندان‌ کلاس اولی‌های هرمزگان

سلامت
معاینه دندان‌ کلاس اولی‌های هرمزگان

در سال تحصیلی جدید طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش‌آموزان کلاس اول هرمزگان اجرا می‌شود.

 به گزارش ایرنا، برخی مردم به دندان اهمیت نمی‌‌دهند که باعث می‌‌شود رسیدگی به این عضو مهم بدن را در اولویت سلامت خود قرار ندهند. 

 با توجه به این‌که خدمات دندان‌‌پزشکی هزینه‌‌بر است برخی مردم توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. اما باید دانست هزینه‌های پیشگیری به‌ مراتب کمتر از خدمات تخصصی است. به همین دلیل باید مردم را نسبت به سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری‌های آن آگاه کرد. 
طبق اعلام وزارت بهداشت، امسال طرح مدرسه‌های بدون پوسیدگی دندان از سوی دولت با راه‌اندازی کلینیک‌های درمانی برای کودکان، زنان باردار و شیرده به عنوان گروه هدف و افراد نیازمند مرمت دندان برای کاهش مشکلات ناشی از بهداشت دهان و دندان پیگیری می‌شود. 

رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت استان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش‌آموزان کلاس اول در استان انجام شده است.  

دکتر «علی حیرانی» با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح، افزود: بیشتر افراد جامعه به نوعی درگیر یک مشکل مشخص در دهان و دندان خود هستند که با پیگیری روند درمان از سنین پایه می‌توان مانع از بروز بیماری‌های ناشی از مشکلات دهان و دندان شد.  

وی افزود: در این طرح خدمات سلامت دهان و دندان شامل معاینه دهان و دندان، فیشورسیلانت، وارنیش فلوراید، ترمیم و برخی موارد دیگر به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. 

دکتر حیرانی بیان کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح جلوی پوسیدگی دندان در سن کم را بگیریم و فرهنگ مسواک زدن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، روند پوسیدگی کاهش می‌یابد.  وی خاطرنشان کرد: در این برنامه خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان بی‌‌بضاعت و افراد نیازمندی که از سوی آموزش‌ و پرورش معرفی می‌‌شوند، به‌ صورت رایگان ارائه می‌‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید