• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75887
+
-

آرد تولیدشده در قم استاندارد است

مدیر کل استاندارد قم گفت: آرد تولیدشده در این استان از مرغوب‌ترین گندمزارهای کشور و با رعایت همه مولفه‌های فراوری گندم تولید می‌شود و استانداردهای لازم را دارد.

 «مجید ‌آوری فرد» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد:‌ آرد مورد استفاده در نانوایی‌های استان استاندارد است، اما نحوه تولید نان در هر نانوایی متفاوت که ممکن است در تعدادی از نانوایی‌ها‌ نان تولیدی به دلایل مختلف کیفیت قابل‌قبول را نداشته باشد. وی بیان کرد:‌ در این‌گونه موارد اگر کیفیت نان تولیدی به دلیل کوتاهی نانوایی‌ها در تولید محصول مرغوب،‌ مناسب نباشد، اخطارهای لازم از سوی نهادهای نظارتی به آنان داده خواهد شد و در صورت بی‌توجهی به اخطارها،‌ مجوز فعالیت آن نانوایی باطل می‌شود.

 آوری فرد ادامه داد: بسیاری از رایندهای تولید نان در روش سنتی همچون کنترل کیفیت آب و دمای مناسب تخمیر، قابل‌کنترل نیست و اگر نان تولیدشده با این روش‌ها کیفیت لازم را نداشت،‌ در اکثر مواقع نانوا مقصر نیست،‌ اما در روش پخت نان به روش صنعتی،‌ فرایند تولید محصول به‌طور کامل تحت کنترل است و نان باکیفیت قابل‌قبول در اختیار مردم قرار می‌گیرد. آوری فرد با اشاره به این‌که در نانوایی‌های دولتی نظارت‌ها حداکثری و مشکلات در خصوص کیفیت نان ناچیز است، گفت:‌ در مواردی برخی نانوایی‌ها از آرد مخصوص یک نان برای تولید نان دیگر استفاده می‌کنند که این مسأله نیز موجب کاهش کیفیت نان مصرفی مردم می‌شود.

 وی بیان کرد:‌ با تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش کیفیت آرد مورد استفاده نانوایی‌های استان،‌ قم جز استان‌های پیشرو کشور در رعایت استاندارد سبوس‌گیری آرد است که این مسأله نقش مهمی در ارتقای سلامت شهروندان خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید