• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7512
+
-

تلگراف

تلگراف
تلگراف

براساس گزارش منتشر شده از صنعت برنامه‌های موبایلی ایران، 19هزار تیم توسعه‌دهنده برنامه‌های موبایلی در ایران فعالیت می‌کنند و این بستر 31هزار شغل به‌صورت مستقیم و القایی ایجاد کرده است.

 

گوگل الگوریتم هوش مصنوعی‌ای را در اختیار دارد که می‌تواند با اسکن کردن چشم فرد، احتمال وقوع بیماری قلبی را پیش‌بینی کند. براساس تحقیقی که در نشریه نیچر منتشر شده این مسئله می‌تواند راه را برای تشخیص بیماری‌های قلبی با اسکن کردن چشم با دوربین‌های موبایل هموار کند.

 

پژوهشگران در دانشگاه ایلینوی آمریکا به تازگی باتری لیتیوم یونی جدیدی را رونمایی کرده‌اند که قادر است 2هزار برابر بیشتر از باتری‌های کنونی شارژ ذخیره کند و هزاربرابر سریع‌تر از آنها شارژ شود.

 

 براساس 19شاخص تعریف شده در مؤسسه ایزی‌پارک سوئد، از میان 500شهر جهان، کپنهاگ دانمارک هوشمندترین شهر جهان انتخاب شد. سنگاپور با مجموع 7.83امتیاز بعد از کپنهاگ در رده دوم جای گرفته است. استکهلم سوئد، زوریخ سوئیس، بوستون آمریکا، توکیوی ژاپن، سانفرانسیسکوی آمریکا، آمستردام هلند، ژنو سوئیس و ملبورن استرالیا در رده‌های سوم تا دهم جدول هوشمندترین شهرهای جهان قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :