• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74588
+
-

دختر ۹ ساله هرمزگانی نجات‌بخش زندگی 2 نفر شد

دختربچه ۹ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای 2 کلیه خود، نجات زندگی 2 نفر را نجات داد.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: «فاطمه‌زهرا»، دختر ۹ ساله اهل حاجی‌آباد، ۲۵ مردادماه امسال با تشخیص افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان بستری و در نهایت دچار مرگ مغزی ‌شد.

«محمود حسین‌پور» افزود: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب، با رضایت خانواده‌اش، 2 کلیه وی توسط تیم فوق‌تخصصی پیوند با همکاری واحد اهدای عضو هرمزگان، برای انجام عمل پیوند به بیمارستان سینا شیراز ارسال شد.
وی گفت: خانواده فرهیخته و ایثارگر این کودک ۹ ساله، با وجود قرار داشتن در لحظاتی سخت و جانکاه، با تصمیمی درست و انسانی به هموطنان خود حیات دوباره بخشیدند.

حسین‌پور ادامه داد: اهدای عضو افراد مرگ مغزی تنها یک اقدام انسان‌دوستانه و خداپسندانه است و هیچ‌گونه هزینه‌ای به خانواده اهدا‌کننده پرداخت نمی‌شود. از سوی دیگر، اعضای اهدا شده نیز به صورت رایگان در اختیار گیرندگان عضو قرار می‌گیرند.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان با اشاره به 8 اهدای عضو در استان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه گفت: امیدواریم در آینده‌ نزدیک، با راه‌اندازی بخش پیوند در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بتوانیم خدمات بهینه‌تری به بیماران نیازمند ارائه دهیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۸۰ بیمار در هرمزگان نیازمند اهدای عضو هستند، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، سالانه به طور میانگین ۴۵ نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید