• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 73989
+
-

۱۸ باند سرقت در البرز متلاشی شد

فرمانده انتظامی البرز از انهدام ۱۸ باند سرقت و دستگیری ۶۵ سارق در استان خبر داد.
به گزارش مهر، سردار «عباسعلی محمدیان» به اجرای طرح دستگیری سارقان در استان اشاره کرد و گفت: پلیس آگاهی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های کرج و فردیس موفق شدند ۶۵ سارق و مالخر را دستگیر کنند.
وی با اشاره به همکاری دادستان کرج در این خصوص، افزود: ۱۸ باند سرقت در استان متلاشی شده است.
فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: افراد دستگیرشده اقدام به سرقت خودرو، قطعات و لوازم داخل خودرو، سرقت از منازل و انباری‌ها می‌کردند که توسط پلیس شناسایی و همزمان و ضربتی دستگیر شدند.
سردار محمدیان با تاکید بر این‌که اموال زیادی کشف شده است، گفت: از مالباختگان دعوت می‌شود تا از نمایشگاه اموال کشف‌شده بازدید و اموال خود را شناسایی کنند. وی با بیان این‌که به دنبال آن هستیم که اموال شناسایی‌شده به صاحبانشان برگردد، افزود: طبق اقدامات پلیسی دقیق و کارشناسانه مجرمان به جرائم خود اعتراف کرده‌اند. ما معتقدیم سرقت‌های زیادی انجام شده که با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به بازسازی صحنه سرقت و حضور در محل اقدام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان البرز به مردم توصیه کرد از رها کردن خودرو در سطح معابر عمومی به‌ویژه در نقاط تاریک خودداری کنند، زیرا بخشی از سرقت خودروها در معابر تاریک صورت گرفته است.
سردار محمدیان ارزش اموال کشف‌شده را بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سارقان و مالخرهای دستگیرشده تحویل مراجع قضایی استان می‌شوند.


کشف 1686 دستگاه استخراج ارز دیجیتال 

فرمانده انتظامی البرز همچنین  از کشف 1686 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش 112 میلیارد و 500 میلیون ریال از 2 باغ و یک سوله در مناطق مختلف کرج خبر داد. 
 سردار محمدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برابر دستورالعمل‌های صادره از پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مقابله با قاچاق دستگاه‌های استخراج‌کننده رمز ارز دیجیتال، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در داخل باغی در منطقه کیانمهر کرج، بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی گفت: ماموران در بازدید از داخل باغ 620 دستگاه ماینر (بیت‌کوین) نصب‌شده را که در حال فعالیت بود، کشف کردند و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که بر اساس نظر کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای کشف‌شده 40 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های ماموران ضمن اقرار به فعالیت خود در این زمینه، به 2 مکان دیگر نگهداری ارز دیجیتال در مناطق ماهدشت و کیانمهر کرج اعتراف کرد.

وی افزود: ماموران پس از اعزام به ماهدشت کرج از داخل یک شرکت تزریق پلاستیک 36 دستگاه ماینر فعال به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و در منطقه کیانمهر نیز 4 کانکس مجهز به سیستم فن و سیم‌کشی‌شده و قفسه‌بندی دستگاه‌های ماینر، تعداد 1030 دستگاه استخراج رمز دیجیتال و مقادیر زیادی سیم و پاور به ارزش تقریبی 70 میلیون ریال کشف کرده و 5 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این‌که بر اساس کارشناسی‌های صورت‌گرفته ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در مجموع 112 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: پرونده متهمان برای رسیدگی و صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز ارسال شد. محمدیان گفت: با توجه به این‌که استفاده از دستگاه‌های استخراج‌کننده ارز دیجیتال (ماینر و بیت‌کوین) مصارف بالای برق را به همراه دارد، مقابله با قاچاق این دستگاه‌ها به صورت ویژه و مشترک در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، ماموران امنیت اقتصادی و اداره تعزیرات حکومتی استان البرز قرار دارد و با جدیت با اخلالگران اقتصادی برخورد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید