• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72042
+
-

پیگیری انتشار یک روزنامه کردستان در گستره کشوری

انتشار یک روزنامه از کردستان در گستره کشوری خبری بود که در مراسم روز گرامی‌داشت خبرنگار از سوی استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام و وعده پیگیری آن داده شد. به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: پیگیر انتشار روزنامه کردستان در گستره کشوری هستیم تا از این طریق ظرفیت‌های استان را بهتر و بیشتر بشناسانیم. 

«جلال قلعه‌شاخانی» ادامه داد: ۱۱۰ نشریه در استان مجوز انتشار دریافت کردند که از این تعداد ۸۰ نشریه چاپی و بقیه الکترونیکی است. وی با بیان این‌که ۵۰ نشریه سراسری در این استان دفتر نمایندگی دارند گفت: برای این‌که استان تریبون کشوری هم داشته باشد نیاز به وجود و فعالیت خبرگزاری‌ها و نشریات سراسری دارد. قلعه‌شاخانی ادامه داد: اقتصاد رسانه در وضعیت فعلی شرایط مناسبی ندارد و کل منبع درآمد آن از یارانه دولتی و آگهی‌ها تامین می‌شود. وی با بیان این‌که منتقد شیوه توزیع یارانه نشریات است یادآور شد: دستورالعمل جدیدی در زمینه توزیع یارانه تهیه شده که با اجرای آن کم و کاستی‌های گذشته جبران می‌شود. 

قلعه‌شاخانی نگاه وزارت ارشاد در حوزه یارانه نشریات کردستان به همراه 7 استان دیگر را تبعیض مثبت خواند و افزود: در توزیع آگهی‌ها منع، خلأ و ابهام قانونی داریم. قانون‌گذار تعیین کرده که برخی آگهی‌ها باید در نشریات کثیرالانتشار منتشر شود. وی افزود: اگر در گذشته اعلام نمی‌شد که رسانه‌های مختلف در طول سال چه میزان آگهی دریافت می‌کردند، امروز به طور شفاف از طریق سامانه اینترنتی این مهم اطلاع‌رسانی می‌شود. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به این‌که بیمه کردن خبرنگاران از رسالت‌های نشریات است یادآور شد: اگر خبرنگاری هم توسط نشریه‌ای که در آن مشغول به کار است بیمه نشود، از طریق صندوق هنرمندان و نویسندگان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید