• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71453
+
-

۹۸ درصد اعتبارات سال ۹۸ ‌لرستان جذب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان با بیان این‌که بیش از ۹۸ درصد اعتبارات سال جاری جذب شده است، گفت: دستگاه‌های نظارتی استان، به‌ویژه دیوان محاسبات، همراهی و همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارند. به گزارش تسنیم، «ماندگار مرادی‌فر» در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور «عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: در سال 96 اعتبارات استان صددرصد جذب شد. علی‌رغم این‌که جذب اعتبارات تا 31 شهریور آن سال تمدید شده بود، تا پایان تیرماه تمام اعتبارات جذب شد.

وی با بیان این‌که بیش از 98 درصد اعتبارات سال جاری نیز جذب شده است، افزود: دستگاه‌های نظارتی استان به‌ویژه دیوان محاسبات همراهی و همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارند. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: دیوان محاسبات استان دارای نظارت پیش‌نگر است و به عنوان مشاور مالی در دستگاه‌ها عمل می‌کنند. وی ادامه داد: با توجه به جو موجود در استان، دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند و نظارت دقیقی بر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد. مرادی‌فر تاکید کرد: ما انتظار داریم نظارت‌ها براساس قانون باشند و امیدواریم به گونه‌ای باشند که جسارت را از مدیران نگیرند.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، ضمن اشاره به وقوع سیل اخیر در اوایل سال 98، بیان کرد: خوشبختانه سیل اخیر در زمستان رخ نداد وگرنه مشکلات خیلی بیشتری برای مردم به وجود می‌آمد. «محمد بیرانوند» افزود: مسئولان هنگام وقوع سیل می‌گفتند خدا را که شکر سیل در بهار رخ داد نه در زمستان، چون مردم می‌توانند تا پاییز در چادرها زندگی کنند. باور این بود که کارها طوری انجام خواهد شد که مشکلات مردم تا رسیدن زمستان حل می‌شوند. وی با بیان این‌که بسیاری از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص سیل هنوز در آغاز راه است و به نتیجه نرسیده، گفت: کمتر از 50 روز به آغاز فصل پاییز باقی مانده است و مدیران باید در اجرای پروژه‌ها شتاب کنند.


لرستان در جذب اعتبارات کند عمل کرد

همچنین، رئیس دیوان محاسبات کشور در این جلسه اظهار کرد: طبق آمار ما، لرستان در جذب اعتبارات تخصیص‌یافته کند عمل کرده است.«عادل آذر» با اشاره به این‌که برخی تخصیص‌های ۹ ماه پیش در برخی موارد هنوز جذب نشده است، گفت: با نرخ تورم موجود، اگر این اعتبارات 5 ماه پیش جذب می‌شد، ۵ برابر امروز می‌توانستیم کارکرد داشته باشیم‌.وی به اعتبارات سیل لرستان اشاره کرد و افزود: اعتبارات مدیریت بحران و ماده‌های ۱۰ و ۱۲ خارج از شمول تلقی می‌شوند و قانون هم ترک تشریفات در موارد بحران را مشخص کرده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین با اشاره به این‌که برخی قوانین دارای ابهام هستند و شفافیت کامل را ندارند، گفت: گزارش‌هایی راجع به فاکتورسازی در لرستان داریم. البته گاهی این فاکتورسازی‌ها با نیت خیر انجام می‌شود، اما به هر حال جرم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید