• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71385
+
-

کرمان کمبود پزشک ندارد

سلامت
کرمان کمبود پزشک ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این زمینه مشکل حادی نداریم و سعی می‌کنیم با جابه‌جایی متخصصان در استان مشکلی ایجاد نشود. 

«مرتضی هاشمیان» در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره وضعیت پزشکی استان کرمان اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد 22 بیمارستان دانشگاهی، دولتی، خصوصی و نظامی فعالیت می‌کنند. 

هاشمیان درباره سرانه تخت استان کرمان نیز گفت: افزایش سرانه تخت بیمارستانی نسبت به یک‌هزار نفر جمعیت 21/2 تخت در سال 97 بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به 26/2 تخت افزایش یابد. 
هاشمیان گفت: این آمار نسبت به سرانه تخت بیمارستان‌ها در کشور که 7/1 تخت است، وضعیت خوب بخش بستری حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را که یکی از دانشگاه‌های تیپ یک و قطب 8 کشوری است، نشان می‌دهد. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از نظر جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های بالینی، حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به سال 96 و سال 97 میزان 2/8 درصد افزایش داشته که ارتقای خدمات پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی را در این حوزه نشان می‌دهد. 

وی افزود: میزان رضایت بیماران از ارائه مراقبت‌های درمانی در مراکز بستری در سال 97 میزان 15/84 درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن 11/2 درصد افزایش داشته است که این عوامل و تلاش و همکاری‌های بین بخشی باعث کاهش و تغییر رفتار مهاجرت بیماران به استان‌های هم‌جوار برای درمان شده و البته قریب به اتفاق این مهاجرت‌ها و مسافرت‌ها برای درمان بی‌دلیل و بدون منطق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید