• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71381
+
-

گزارش ۱۱ چالش خوزستان به رئیس‌جمهوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: این اقدام به منظور برنامه‌ریزی کاربردی و تصمیم‌گیری رئیس‌جمهوری در سفرهای آتی به خوزستان صورت می‌گیرد

گزارش ۱۱ چالش خوزستان به رئیس‌جمهوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: ۱۱ چالش پیش روی خوزستان که در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بررسی شده است، در اختیار رئیس‌جمهوری قرار خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، «امید حاجتی» بیان کرد: هفته گذشته نشستی در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و چالش‌ها، اولویت‌ها و نیز موضوعاتی که خارج از روال عادی کشور و استان‌ها در خوزستان وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست ۱۱ چالش پیش روی خوزستان مطرح شد و در اختیار مرکز استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری قرار گرفت. قرار شد اطلاعات تکمیلی که خواسته شده است، به صورت گزارش‌های چکیده تهیه و تدوین شود. حاجتی با اشاره به این‌که این گزارش‌ها به اطلاع رئیس‌جمهوری و معاون اول ایشان می‌رسد، گفت: این اقدام در راستای برنامه‌ریزی کاربردی و تصمیم‌گیری رئیس‌جمهوری در سفرهای آتی به خوزستان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: هیات دولت نیز بر اساس این چالش‌ها در زمینه توسعه منطقه‌ای خوزستان تصمیم‌گیری خواهد کرد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان درباره چالش‌ها توضیح داد: مهاجرت بی‌رویه از استان، فرسودگی زیرساخت‌ها، نرخ بالای بیکاری، ساختار دولتی خوزستان و توسعه نیافتن زنجیره ارزش افزوده در آن، بحران‌های کارگری، اختیارات اندک مدیران استانی، انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ایجاد ابزارهای مدیریت بانک‌ها در جهت توسعه استان، لزوم اجرای برنامه‌های حمایتی اجتماعی - فرهنگی در مناطق دوزبانه، نیاز به اجرای برنامه‌های توسعه در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و همچنین ضرورت تقویت مرزهای خوزستان ۱۱ چالش موجود در این استان هستند و رسیدگی به آنها به توجه ویژه مسئولان کشوری نیاز دارد.

حاجتی در پاسخ به این سوال که آیا تا پیش از این چالش‌های خوزستان مورد واکاوی و بررسی قرار نگرفته بود، گفت: در خوزستان همواره این موارد ارزیابی و آمایش شده‌ و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بر اساس آنها در خوزستان به انجام وظیفه پرداخته‌اند، اما این چالش‌ها قرار است به صورت گزارش‌های تخصصی به اطلاع رئیس‌جمهوری برسد تا شاهد برنامه‌‌ریزی وسیع‌تری برای توسعه خوزستان  باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید