• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71055
+
-

شروع عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبیع

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی(ع) کلاله خبر داد.به گزارش مهر «ابراهیم کریمی» اظهارکرد: ساماندهی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری خالد نبی(ع) با عنوان فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی(ع) با اعتبار 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی آغاز شد. وی بیان کرد: در عملیات اجرایی این فاز خاک‌برداری و تسطیح اولیه و خاک‌ریزی محوطه کمپینگ به مساحت ۶ هزار مترمکعب انجام خواهد شد. 

همچنین اجرای دیواره و نرده محافظ در انتهای محوطه کمپینگ به طول تقریبی ۱۵۰ متر پیش‌بینی شده است. کریمی یادآور شد: این اداره کل سال‌ها قبل اقدام به محوطه‌سازی و ایجاد مبلمان بتنی طرح چوب، احداث ۶ واحد زائرسرا به همراه امکانات مورد نیاز، ایجاد دیواره سنگی، احداث سرویس بهداشتی، تامین روشنایی مسیر، خاک‌برداری و زیر‌سازی محور به طول ۶ کیلومتر، فنس‌کشی و حصارکشی گورستان خالد نبی(ع)، آب‌رسانی به گورستان، زیر‌سازی و اجرای بیس به طول 3 کیلومتر، اجرای سنگفرش در مسیر دسترسی به گورستان به طول حدود ۸۰۰ متر و تامین روشنایی محوطه گورستان با انرژی خورشیدی و تامین روشنایی محوطه سایت عالم‌بابا با اعتبار حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده است.
وی گفت: این اداره کل در سال مالی بعدی اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خالد نبی(ع) پیش‌بینی کرده است و در صورت تخصیص اعتبارات نسبت به تکمیل این پروژه اقدام خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :