• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71014
+
-

۱۴۸ راننده تذکر کتبی گرفتند

مدیرکل راهداری لرستان از بررسی ۴۲۶ پرونده تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل ‌و نقل در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ خبر داد و گفت: ۱۴۸ راننده متخلف تذکر کتبی گرفتند و ۹ شرکت جریمه نقدی شدند. به گزارش مهر، «عباس شرفی» بیان کرد: این 426 پرونده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بررسی شده‌اند.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۳۴۶ پرونده تخلفات رانندگان در جلسات عادی و فوق‌العاده کمیسیون ماده ۱۱ استان بررسی شده است که در نهایت ۱۴۸ راننده تذکر کتبی دریافت کرده، کارت هوشمند ۱۹۵ نفر از رانندگان برحسب میزان تخلف به‌ مدت یک، 2 و 3 ماه لغو و برای ۳ نفر نیز حکم برائت صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و‌ نقل جاده‌ای لرستان با بیان این‌که بیشترین تخلفات رانندگان مربوط به بخش کالا بوده است، گفت: نداشتن بارنامه دولتی و صورت‌‌وضعیت مسافر، اضافه تناژ و مغایرت مندرجات بارنامه و صورت‌‌وضعیت از تخلفات بارز مطرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ استان در این مدت بوده‌اند.

شرفی افزود: همچنین در سال جاری ۸۰ فقره پرونده تخلفات شرکت‌های حمل‌ و ‌نقل در جلسات عادی و فوق‌العاده کمیسیون ‌ماده ۱۲ استان مورد بررسی قرار گرفته است. از این تعداد ۶۷ شرکت تذکر کتبی دریافت کرده، ۹ شرکت به پرداخت جریمه نقدی محکوم و برای ۴ شرکت نیز رای برائت صادر شده است. وی عمده تخلفات مطرح‌ شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان را درج کرایه کمتر از تعرفه مصوب، عدم تطبیق شرکت با ضوابط سال تاسیس و مغایرت در ثبت سیستم عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید